مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران گفت: شوراهای اسلامی عنصر اساسی تثبیت نظام مردم سالاری دینی و جلب مشارکت های مردمی هستند.

ˈحمید اردوخانیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: یکی از زیباترین و کامل ترین تحرکات نظام اسلامی در جهت تثبیت دموکراسی و جلب مشارکت های عمومی جامعه، تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات ابتدای پیروزی انقلاب تا وقوع جنگ تحمیلی و پس از آن، افزود: بحمدالله امروز شاهد تثبیت نظام در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی هستیم که جز با عنایت خداوند و مشارکت از نوع شورایی در کشور امکانپذیر نبود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران خطاب به اعضای شوراها خاطرنشان کرد: در فرصت کوتاه چند ماهه تا انتخابات جدید، نهایت بهره برداری را در جهت خدمات رسانی در برنامه های کاری خود قرار داده و اجرا کنید.

وی گفت: بحمدالله در سال جاری و به رغم تحریم ها و فشارهای دشمنان، توقفی در عملیات عمرانی نداشتیم بلکه افزایش فعالیت داشتیم که جز با مقاومت و بردباری مردم حاصل نمی شد.

اردوخانی تصریح کرد: باید با مردم کاملا روشن و شفاف سخن گفت تا ضمن اعتماد به مسؤولان و قدرشناسی از زحمات آنان، متوجه بضاعت دولت در برخی مواقع نیز شوند.

وی بطور نمونه با اشاره به بدهی 20 میلیارد تومانی این اداره کل، بیان کرد: به رغم همه کاستی ها و مشکلات، دل به دریا زده ایم و توقف عملیات عمرانی و ماموریت ها را برنتافتیم.

این مقام مسؤول گفت: هر آنچه موجب تقویت بنیه اقتصادی ساکنان روستاها می شود، بایستی از سوی شوراهای اسلامی به درستی احصا شود و برای آن برنامه داشته باشند./س


برچسب ها: شورا ، مشارکت ، دموکراسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.