طرح آرامش بهاری باهدف تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگی، همزمان با آغاز بهار طبيعت در 37 بقعه متبركه استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدير‌كل اوقاف و امور‌ خيريه استان زنجان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران، با بیان اینکه این طرح با هدف استفاده از ظرفيت‌های فرهنگی بقاع متبركه و تبديل آن‌ها به قطب فرهنگی در جوار امامزادگان و بقاع متبركه استان اجرايی می‌شود گفت: ارتقاء سطح فرهنگی و همچنين بالا بردن سطح معارف اسلامی و ارائه تسهيلات لازم برای مسافران نوروزی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است

حجت‌الاسلام باقری افزود: ارج نهادن و تقويت باورهای دينی و مذهبی، بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبركه از جمله محورهايی است كه در اين طرح دنبال می‌شود.

وي ادامه داد: در اجرای اين طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی، معنوی شامل قرائت دعای تحويل سال، توزيع بسته‌های اطلاع رسانی، ايستگاه‌های صلواتی، اقامه نماز جماعت، معرفی بقاع و موقوفات شاخص و مسابقات فرهنگی با محوريت امامزادگان و بقاع متبركه در مدت 17 روز اجرا می‌شود.

  مدير‌كل اوقاف و امور‌ خيريه استان زنجان تصريح كرد:با توجه به ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مقارن با پنجم فروردين‌ماه ويژه برنامه‌هايی متناسب با اين ايام در امامزادگان و بقاع متبركه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام باقری تاكيد كرد: برای لحظه تحويل سال نو برنامه‌های مختلفی در‌نظر گرفته شده است و مقرر شده تا امسال اين برنامه در چهار آستانه،‌ امامزاده و بقعه شاخص استان اجرا ‌شود.

 وي با بيان اين‌كه بقاع متبركه به‌عنوان قطب‌های فرهنگی بايد مورد توجه قرار گيرد، خاطر نشان كرد: مقام معظم رهبری تأكيد فراوانی بر اين امر داشته و بارها عنوان كرده‌اند كه امامزادگان بايد به قطب‌های فرهنگی تبديل شوند تا در جوار اين اماكن مقدس جوانان با زوايای مختلف دين مبين اسلام آشنا شوند./ع

 


 

برچسب ها: طرح ، آرامش ، بهاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.