کميسيون اروپا شرکت بزرگ مايکروسافت آمريکا را به سبب اينکه بر خلاف وعده قبلي خود گزينه جستجوگر اينترنت را در اختيار مشتريانش قرار نداده است 561 ميليون يورو جريمه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ کميسيون اروپا اعلام کرد نخستين بار است که يک شرکت را بابت ناتواني در جلب رضايت اتحاديه اروپا در شکايت قبلي خود جريمه مي کند و اين «يک تخلف بسيار جدي» است. 

کميسيون اروپا در سال 2009 از مايکروسافت خواست گزينه اي را در زمينه جستجوگر اينترنت تا پايان سال 2014 در اختيار مشتريان خود قرار دهد. پيش از آن از اين شرکت شکايت شده بود که مشتريان خود را به استفاده از جستجوگر خاص توليدي اين شرکت محدود کرده است. خواکين آلمونيا کمسير رقابت اتحاديه اروپا گفت :تعهدات الزام آور قانوني که در تصميمات ضدتراست بر سر آنها توافق مي شود نقش بسيار مهمي در سياست هاي اجرايي ما دارند زيرا آنها امکان حل و فصل سريع مشکلات مربوط به رقابت را فراهم مي سازند.

وي افزود :اين تصميمات مستلزم همکاري و تبعيت محض هستند. تبعيت نکردن از اين تصميمات به منزله يک تخلف بسيار جدي است که بايد به شکلي متناسب براي آن مجازات در نظر گرفت.تحقيقات نشان داد هنگام عرضه نرم افزار ويندوز 7 در دوره ماه مه 2011 تا ژوئيه 2012 حدود 15 ميليون نفر از مشتريان مايکروسافت در اين دوره هيچ گزينه اي براي انتخاب جستجوگر اينترنت نداشته اند. 

مايکروسافت به اين کوتاهي اذعان کرده و آن را ناشي از مشکلات فني دانسته است.اتحاديه اروپا بارها با مايکروسافت درگير مناقشه شده است. اين اتحاديه در سال 2008 مايکروسافت را به سبب کوتاهي در اجراي دستوري که از اين شرکت مي خواست اطلاعات محصول خود را در اختيار رقبا قرار دهد تا نرم افزارهاي آنها نيز بتواند با ويندوز کار بکند به پرداخت 899 ميليون يورو جريمه محکوم کرد. اين جريمه بعدا به 860 ميليون يورو تقليل يافت.




                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.


       
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار