کارشناسان معتقدند روابط بین المللی ونزوئلا بعد از چاوز به جانشين وی بستگی دارد و از اکنون گمانه زني‌هايي در اين خصوص صورت گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری ريانووستي، در همه پرسی که از کارشناسان انجام داده تاکید کرده است که اگر مخالفان هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا به قدر ت برسند احتمال دارد که روابط بین کاراکاس و واشنگتن بهبود یابد اما در باره روسیه روابط به شکل عادی خود باقی خواهد ماند.

فئودور لوکیانوف سردبیر مجله "روسیا فی السیاسه العالمیه" می نویسد نتایج انتخابات اخیر که چاوز در ان پیروز شد به وجود یک شخصیت قوی در حزب مخالف راست گرا اشاره میکند لذا بدون چاوز حزب وی در حفظ قدرت با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

لوکیانوف درباره احتمال تغییر در روابط بین ونزوئلا و آمریکا بعد از چاوز تصریح کرده است این مساله به فرد پیروز در انتخابات آینده بستگی دارد اما وی درباره روابط بین ونزوئلا و روسیه بعد از چاوز تاکید کرده است که در حال پیروزی مخالفان چاوز روابط بین دوکشور سرد خواهد شد.

ازسویی دیگر ولادیمیر سوداروف معاون مدیر موسسه امریکای لاتین تصریح کرده است که همه چیز به اجرای انتخابات ریاست جمهوری و عدم اجرای ان بستگی دارد.

وی گفت اگر انتخابات بعد از یک ماه اجرا شود چون حزب چاوز امادگی کاملی برای این انتخابات دارند بدون شک نیکولاس مادورو معاون رئیس جمهور پیروز خواهد شد که مخالف امریکاست و به روسیه گرایش دارد و سیاست چاوز را ادامه خواهد داد.

وی افزود اما اگر مخالفان متحد شوند همانطور که در انتخابات اخیر که در ماه اکتبر گذشته اجرا شد عمل کردند که کاپریلس توانست نزدیک 6 میلیون رای به دست بیاورد و نیز اگر بتوانند انتخابات را به تاخیر بیندازند در انتخابات پیروز خواهند شد در این صورت تغییرات اساسی در سیاست خارجی و داخلی ونزوئلا صورت خواهد گرفت.

برچسب ها: چاوز ، انتخاب ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار