نکته قابل توجه این است که شرکت‌های خصوصی کشورهای اروپایی و آمریکایی به دنبال کار و تجارت خودشان هستند و عمدتا با مسائل سیاسی دولت‌هایشان مشکل دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه منع قانونی برای بازگشت توتال و انی به صنعت نفت ایران وجود ندارد، گفت: ولی در این مساله منافع ملی کشور باید در نظر گرفته شود.


حسین امیری از توجه و تمرکز شرکت‌های نفتی بین‌المللی به بازار کار در صنعت نفت ایران خبر داد و گفت: نکته قابل توجه این است که شرکت‌های خصوصی کشورهای اروپایی و آمریکایی به دنبال کار و تجارت خودشان هستند و عمدتا با مسائل سیاسی دولت‌هایشان مشکل دارند.
وی با اشاره به اینکه موضوع بازگشت شرکت‌های انی و توتال به صنعت نفت ایران هنوز در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار نگرفته، گفت: آنها هر جا که احساس کنند بازار کار وجود دارد، ورود پیدا می‌کنند تا بازار را از دست ندهند؛ چرا که جایگزینی آن بسیار مشکل است.
نماینده مردم زرند با تاکید بر اینکه در مدتی که تحریم‌ها علیه صنعت نفت ایران افزایش یافته بود، این شرکت‌ها همواره به دنبال روزنه‌ای برای بازگشت به ایران بودند، تصریح کرد: بازار کاری که در صنایع نفت و گاز ایران وجود دارد، قابل مقایسه با بازارهای دیگر نیست و آنها نیز به راحتی حاضر نیستند این بازار را از دست بدهند.
وی با اشاره به سیاست‌های وزارت نفت و مجلس مبنی بر ورود مجدد شرکت‌های خارجی به صنعت نفت ایران افزود: قانونی در مجلس تصویب نشده که از ورود این شرکت‌ها جلوگیری شود اما باید سیاست‌ها به گونه‌ای رعایت شود که ثبات در اقتصاد نفت و گاز کشور ایجاد شود.
امیری تاکید کرد: ترجیح ما بر این است که با شرکت‌هایی کار شود که منافع ملی کشور را مرتفع کنند و شرکت‌هایی باشند که به قراردادهای‌شان متعهد باشند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: توتال ، انی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار