رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: منشأ بسیاری از بیماری‌ها به دلیل کمبود اکسیژن و وجود آلاینده‌ها در فضا است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، دکتر"محمود شبستری" امروز در مراسم روز درختکاری که در مسجد حضرت زهرا(س) برگزار شد، افزود: در سال‌های گذشته خدماتی زیادی در حوزه درختکاری در شهر مشهد انجام شده که با توجه به حضور زائرین در شهر مشهد این کار لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: آلودگی هوا امری انکارناپذیر است و راهکار کاهش آلودگی‌ها، کنترل آلودگی صنایع مختلف است اما مردم خود به عنوان شهروندان برای مبارزه با آلودگی هوا چه وظایفی دارند.

شبستری ادامه داد: هر فردی می‌تواند با کاشت یک نهال در محل زندگی خود در کاهش آلودگی‌ها نقش مؤثری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بشر برای حیاط خود نیاز به اکسیژن دارد چرا که کمبود اکسیژن در بدن اختلالاتی مانند بی‌حوصلگی، بی‌قراری و خستگی ایجاد می‌کند همچنین منشأ بسیاری از بیماری‌های ریوی و قلبی کمبود اکسیژن است.

شبستری اظهار کرد: تنها با ارایه طرح و برنامه نمی‌توان آلودگی‌ها را کاهش داد بلکه باید این برنامه‌ها اجرا شود و با درختکاری در محیط‌های مختلف حتی آپارتمانی و خانه‌های کوچک می‌توانیم تا حدودی کمبود اکسیژن را جبران کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دانشگاه از مسوولین تشکر ویژه‌ای برای در اختیار دادن شهرک دانش و سلامت به دانشگاه علوم پزشکی را دارد، اضافه کرد: ساختمان زکریا در بولوار شهید فکوری با 40 هکتار زیربنا قرار بود یک مجتمع تجاری باشد که در حال حاضر 137 هکتار از این مکان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و 50 هکتار آن پارک سلامت است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: بیماری ، اکسیژن ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.