مسئول هواشناسی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: در پی برودت هوا در ساعات آینده، تولیدکنندگان و کشاورزان تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت سرمازدگی را انجام دهند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی‌اصغر تورانی اظهار کرد: از امشب خراسان‌رضوی با کاهش دما مواجه می‌شود، به طوری‌که در مناطق کوهستانی کاهش دما تا منهای سه درجه را شاهد هستیم و این کاهش دما در شب 16 اسفند ماه به اوج خود می‌رسد.

مسئول هواشناسی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: با توجه به اینکه در این برهه از زمان در مرحله گل‌دهی قرارداریم و جوانه‌ها شروع به رشد کرده‌ و با کوچک‌ترین سرما ممکن است باغداران دچار خسارت و بحران شوند، بنابراین تولیدکنندگان باید اقدامات لازم را انجام دهند.

تورانی خاطرنشان کرد: باغداران می‌توانند با روش‌های آبیاری غرقابی در سحرگاه، از کاهش دمای شبانه جلوگیری کنند؛ همچنین آبیاری بارانی و بخاری باغی از کاهش افت دما جلوگیری می‌کند و خسارت را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: اگر باغداران از امکانات برخوردار نیستند می‌توانند لاستیک فرسوده در جهت باد غالب آتش زده کرده تا حرکت دود و آتش در مسیر بوده و تمام نقاط را پوشش دهد و از سرمازدگی باغ جلوگیری کنند.

مسئول هواشناسی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی تاکید کرد: در مزارع زراعی از مصرف کودهای ازته و شیمیایی خودداری شود زیرا این کودها در دمای پایین بی‌اثر هستند و اثر جوی آنها کاهش پیدا می‌کند.

تورانی یادآور شد: همچنین مرغداری‌ها به تنظیم دمای سالن‌های پرورش طیور و تنظیم گلخانه‌ها برای 72 ساعت آینده اقدام کنند.
برچسب ها: سرما ، خراسان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.