نوشیدنی شیر پسته ، کره ، مارمالاد ، حلوا و شکلات پسته محصولاتی جدید هستند که مصرف پسته را در قالب وشکلی خاص ، جذاب وجدید مطرح می کند.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات پسته کشور در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به خواص پسته ازجمله داشتن ویتامینهای A - B E و پایین آوردن کلسترول بد خون گفت : محصولات شیر پسته ، حلوا ، کره ، مارمالاد ، کرم صبحانه و شکلات پسته از فرآورده های پسته هستند که خواص پسته را دارا هستند .

 احمد شاکر اردکانی افزود : شیر پسته نوشیدنی رقیق وبارنگ سفید کمی مایل به سبز روشن است ، ویژگی مهم شیرهای تهیه شده از دانه های گیاهی نظیر شیر پسته در مقایسه با شیر گاو ، نداشتن لاکتوز برای مصرف کنندگانی که دارای مشکل تحمل نکردن لاکتوز مفید است .

وی تصریح کرد : از هر 1 کیلوگرم مغز پسته می توان 7 لیتر شیر پسته مقوی تولید کرد که برای تهیه این مایع لذیذ ابتدا مغز پسته را با آب خیس می کنند ، آب آنرا گرفته ودر نهایت با مخلوط اسانسهای مختلف طعمدار می شود.

شاکر اردکانی با اشاره به اینکه کره پسته وحلوای پسته محصولی خمیری شکل ، تهیه شده از مغز کامل پسته هستند گفت : کرم صبحانه نیز یک محصول مقوی بر پایه مواد گیاهی بدون کلسترول است که می توانند بجای صبحانه یا عصرانه مورد استفاده قرار گیرند .

وی تهیه ی مارمالاد پسته را از پوست سبز پسته بیان کرد و خاطرنشان کرد : جمع آوری و استفاده از پوست سبز پسته در تولید مارمالاد باعث کاهش آلودگی محیط زیست می شود .

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات پسته ی کشور شکلات پسته را یک شیرینی متفاوت وخوشمزه دانست و یاد آور شد : این محصول در مجامع بین المللی طرفداران بسیاری دارد ./ب


برچسب ها: کرمان ، فرآورده ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.