معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: نباید هرگز به ساخت و سازهای غیر‌مجاز خدمات عمومی ارائه کرده و یا با واگذاری انشعاب آب، برق و گاز آنها را جری‌ کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، یوسف خدادادی صبح امروز در نشست با شهردار اردبیل در خصوص فعالیت واحد پیشگیری از تخلفات اظهار داشت: بحث مدیریت واحد شهری و پیشگیری از تخلفات امروزه یکی از ضعف‌های ملموس در این حوزه است چرا که نبود چنین مدیریتی سبب شده تا نگرش‌ها و برخوردهای سلیقه‌ای صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار ارائه خدمات عمومی و تخصصی شهرداری اردبیل باید سایر مجموعه‌ها نیز یاریگر شهرداری باشند چرا که این نهاد به تنهایی قادر به اداره امور شهری با این وسعت و عظمت کار نیست.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل یادآور شد: با این فلسفه مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری تاسیس شد و اردبیل دومین شهر در کشور است که بعد از ارومیه صاحب چنین مجموعه فاخر است که هدف اصلی این واحد نیز اعمال مقررات و برنامه‌های پیشگیرانه در تخلفات شهری اعم از ساخت و سازهای غیر‌مجاز، ممانعت از سد معبر، تکدی‌گری و ... است.

خدادادی ساخت و سازهای غیر‌مجاز و بی‌توجهی به این امر را منشا سایر تخلفات اعلام کرد و گفت: اگر در این زمینه اقدامات پیشگیرانه انجام نشود و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق و گاز بدون توجه به غیر‌مجاز بودن این ساخت و سازها بخواهند خدماتی را به آنها ارائه کنند قطعاً شهرداری قادر نخواهد بود از آسیب‌های ناشی از این امر را جلوگیری کرده و از آن ممانعت کند.

وی گفت: نباید هرگز به ساخت و سازهای غیر‌مجاز خدمات عمومی ارائه کرده و یا با واگذاری انشعاب آب، برق و گاز آنها را جری‌ کرد.

 این مسئول هماهنگی تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان را در قالب واحد پیشگیری از تخلفات شهری ضروری اعلام کرد و بیان داشت: امروزه تخلفاتی همچون تکدی‌گری به معضلی اساسی تبدیل شده است که شهرداری بدون همراهی نهادهای انتظامی، قضایی، بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... نمی‌توانند در جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان اقدامی انجام دهند تا چهره شهر کریه و زشت نباشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل یکی دیگر از تخلفات شایع شهری را بی‌توجهی به موارد بهداشتی به ویژه بهداشت عمومی و کشتار غیر‌مجاز دام و طیور اعلام کرد و افزود: در این زمینه نیز بهتر است دامپزشکی اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهد تا مبادا زمینه و اسباب برخی تخلفات و بی‌انضباطی‌ها به وجود آید.

 خدادادی در پایان سخنان خود پرهیز از حرکت‌ها و اقدامات جزیره‌ای را یادآور شد و تصریح کرد:‌ ما در برخورد با این جرایم به یک نسخه واحد نیاز داریم تا بتوانیم به شدت با عوامل سد معبر، تغییر اراضی زراعی به مسکونی، ساخت و سازهای غیر‌اصولی و بسیاری از تخلفات دیگر به موقع رسیدگی کرده و از وقوع آنها پیشگیری کنیم./ج1

برچسب ها: اردبیل ، انقلاب ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.