پهپادهاي آمريکا به حريم خصوصي شهروندان اين کشور تجاوز مي‎کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ در حالي‎ که سازمان امنيت داخلي آمريکا از تعبيه تجهيزات جديد در پهپادهاي اين کشور  براي رديابي مظنونين تروريست خبر داده است، بسياري از مردم پهپادها را ناقض حريم خصوصي خود معرفي کرده‎اند.سازمان امنيت داخلي آمريکا اعلام کرده است که پهپادهاي اين کشور اخيرا به گونه‎اي تجهيز شده‎اند که بتوانند افرادي که اسلحه با خود حمل مي‎کنند را شناسايي و حتي خطوط تلفني همراه شهروندان را نيز کنترل کنند.

تيگه باري از فعالان صلح و مخالف عمليات جاسوسي پهپادها از شهروندان آمريکايي در همين خصوص به پرس تي‎وي گفت: آيا اين خواست ما است که پهپادهايي داشته باشيم که ما را مورد نظارت و کنترل قرار دهند و با استفاده از تجهيزات فوق مدرن به درون خانه‎هاي ما، خودروهاي ما نفوذ کرده و مکالمات ما در خيابان را مورد شنود قرار دهند؟ اين اشتباه است و مردم آمريکا بايد در خصوص اين موضوع بحث کنند.

بر اساس اين گزارش، پهپادهاي آمريکايي اخيرا از جانب اف بي آي ، سرويس مخفي ، پليس محلي و ديگر سازمان‎هاي اجراي قانون به کار گرفته مي‎شوند و در داخل مرزهاي اين کشور نيز به پرواز در مي‎آيند. بر اساس گزارش‎هاي موجود، براي رديابي و يافتن موقعيت کريس دونر يکي از افسران سابق پليس لس آنجلس که به قتل دو تن از نيروهاي پليس متهم شده، از اين پهپادها استفاده شده است.

جنازه دونر در ماه فوريه در يک مزرعه سوخته در کاليفرنيا پيدا شد. اين در حالي است که مقامات آمريکايي اين موضوع که دونر از جانب پهپادها رديابي شده را رد کرده‎اند. به گفته يکي از مقامات سازمان امنيت داخلي آمريکا که نامي از وي برده نشده است، پهپادهايي که در حال حاضر مورد استفاده قرار مي‎گيرند قادر هستند حرکات انسان را از حرکات حيوانات، تشخيص دهند اما هنوز در تشخيص چهره با موفقيت عمل نمي‎کنند.

 هنگامي‎ که دستگاه قضايي فدرال آمريکا ماه گذشته اعلام کرد در صدد است تا براي فعاليت نظارتي و کنترلي پهپادها در داخل اين کشور مجوز قانوني بگيرد، نگراني در خصوص استفاده از اين هواپيماها در داخل اين کشور به شدت افزايش يافت. در صورتي‎که قانون‎گذاران آمريکايي استفاده بيشتر از پهپادها را در داخل اين کشور تصويب کنند، در اين صورت شهروندان آمريکايي بايد منتظر باشند تا در آينده‎اي نه چندان دور هزاران فروند از اين هواپيماها بر فراز سر آنان به پرواز درآيد.




برچسب ها: پهپاد ، شهروند ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار