نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره احتمال کانديداتوري‌اش در انتخابات آتي گفت: نگاه من این است که این امر فقط درصورتی می‌تواند درست باشد که انسان بین خود و خدای متعال به یک تکلیف قطعی برسد؛ اگر چنین شرایطی اتفاق بیافتد شاید بنده نيز در عرصه انتخابات در کنار برادران بزرگوارم برای حضور در انتخابات انجام وظیفه کنم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "سید محمدحسن ابوترابی‌فرد" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشيه چهارمین همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال کانديداتوري‌اش در انتخابات رياست جمهوري گفت: مذاکرات و گفتگوهایی در جمع دوستان جامعه روحانیت مبارز، دانشگاهی، ایثارگران، و آزادگان درباره اینکه بنده حقیر، توفیقی برای حضور در عرصه انتخاباتی ریاست جمهوری پیش رو داشته باشم، شده است.

وی افزود: نگاه من این است که این امر فقط در صورتی می تواند درست باشد که انسان بین خود و خدای متعال به یک تکلیف قطعی برسد، اگر چنین شرایطی اتفاق بیافتد شاید در عرصه انتخابات در کنار برادران بزرگوار خود برای حضور در انتخابات بنده نیز انجام وظیفه داشته باشم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاه من با رعایت این نکته خواهد بود که در راستای افزایش مشارکت مردم و برگزاری پرشور انتخابات و حضور یکی از برادران اصولگرایی که به اصول انقلاب یعنی اسلام، امام راحل و رهبری معظم انقلاب باور و اعتقاد راسخ دارند، باشد.

ابوترابی‌فرد گفت: باور به آرمان‌های انقلاب که در تفکرات امام خمینی(ره) و اندیشه‌های رهبری زمینه حضور چنین فردی را فراهم خواهد ساخت و در این مسیر من به دنبال پیروزی شخصی خودم نیستم، بلکه در راستای پیروزی فردی تلاش خواهم کرد که از بالاترین صلاحیت و باور به اسلام انقلاب، امام(ره) و رهبری برخوردار باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلف ریاست جمهوری از عدم ارائه گزارش عملکرد یک ساله همراه با تقدیم لایحه بودجه گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه به طور صریح پیش‌بینی شده که رئیس جمهور باید هنگام ارائه لایحه بودجه سالانه، گزارش عملکرد سالانه را هم داشته باشد.

وی ادامه داد: بودجه سالانه گامی برای تحقق اهداف برنامه است و ما باید در طول پنج سال به اهداف پنج‌ساله برنامه دست پیدا کنیم، لذا باید گزارش روشنی از عملکرد برنامه در اختیار مردم و نمایندگان قرار بگیرد.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: رئیس جمهور طبق قانون مکلف بود گزارش عملکرد برنامه را ارائه دهد، اما از آن‌چه که در قانون آمده است مقداری تخلف شده و ما داریم فکر می‌کنیم در این مورد چطور باید عمل کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در تفریق بودجه سال 90 تخلفی شده است، گفت: حجم بودجه سالانه افزایش پیدا می‌کند، لذا با توجه به افزایش حجم بودجه، ما به طور طبیعی شاهد موارد انحرافی بیشتری هستیم، اما نام این موارد انحرافی‌ را شاید نتوان تخلف گذاشت.

وی ادامه داد: نهاد دادستانی دیوان محاسبات کشور این تخلفات را بررسی کرده و عملکرد دیوان و همکاری دستگاه‌ها باعث کاهش واخواهی‌ها شده است.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: ما در تفریق بودجه سال 88 و 89 نسبت به سال‌های قبل، 43 درصد کاهش واخواهی و طبق اعلام امروز رئیس دیوان محاسبات در ارزیابی بودجه سال 90، 50 درصد کاهش واخواهی داشته‌ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش واخواهی‌ها قدم بسیار بزرگی بوده و بیانگر این است که دیوان محاسبات کشور با در دستور کار قراردادن اقدامات پیشگیرانه و ارتقای سطح آموزش مدیران و با کمک به آنها زمینه کاهش واخواهی را فراهم کرده است و امیدواریم در آینده بهتر از پیش باشد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار