عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: فرض می‌کنیم که رئیس‌جمهور امروز دغدغه‌ای داشت که به مجلس نیامد اما ما آمادگی داریم که در جلسه بعدی برای آنکه اقدامی خلاف قانون صورت نگیرد بیاید توضیح دهد و لایحه را تقدیم کند و این تقدیم لایحه را تقدیم قانونی بودجه محسوب نکنیم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران سیدهادی حسینی نماينده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ اسفندماه) درباره اقدام دولت مبنی بر تقدیم لایحه بودجه به مجلس گفت: معاونت موظف است گزارش عملکرد مذکور را همراه با نظرات خود و بررسی مواد برنامه و شاخص‌ها و متغیرهای مربوطه به رئیس‌جمهور ارائه کند و رئیس‌جمهور مکلف است گزارش مذکور را همزمان با بودجه سالیانه کل کشور تا ۱۵ آذرماه هر سال به مجلس ارائه و خلاصه آن را در جلسه علنی به اطلاع نمایندگان برساند.

وی ادامه داد: آنچه که امروز از این قانون استنباط می‌شود این است که رئیس‌جمهور باید به مجلس می‌آمد و لایحه بودجه را به مجلس تقدیم می‌کرد و این اقدام خلاف قانون است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس برای دریافت بودجه از ۱۵ آذرماه صبر کرده است، ادامه داد: فرض می کنیم که رئیس‌جمهور امروز دغدغه‌ای داشتند که به مجلس نیامدند و آمادگی داریم که در جلسه بعدی  برای آنکه اقدامی خلاف قانون صورت نگیرد بیایند توضیح بدهند و لایحه را تقدیم کنند و این تقدیم لایحه را تقدیم قانونی بودجه محسوب نکنیم.

بر اساس اين گزارش حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده با بیان اینکه درباره این موضوع در هیئت رئیسه به توافق نظر رسیدیم، تأکید کرد: روشن است که براساس این قانون تا ۱۵ آذر باید لایحه بودجه تقدیم مجلس می شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: در ماده ۱۸۶ و ۱۸۸ آیین‌نامه داخلی مجلس شفاف گفته شده که دولت مکلف است بودجه سالیانه را به مجلس تقدیم کند و واژه دولت در هر دو ماده آمده اما در این قانون برنامه هم تأکید شده که وقتی لایحه تقدیم می‌شود گزارش رئیس‌جمهور را درباره تحقق اهداف برنامه داشته باشیم که اکنون نداریم و این خلاف قانون است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار