اهالي مناطق مختلف بحرين با برپايي تظاهرات خواستار تحويل جسد شهيد الجزيري به خانواده اش شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ نيروهاي رژيم آل خليفه در بحرين تظاهرات شمار زيادي از بحريني ها را که در اعتراض به ادامه توقيف جسد شهيد محمود الجزيري سعي داشتند خود را به مجتمع درماني سلمانيه برسانند متفرق کردند. 

رژيم آل خليفه يازده روز است که جسد الجزيري را توقيف کرده است و از تحويل آن خودداري مي کند. نيروهاي رژيم براي متفرق کردن تظاهرکنندگان از گازهاي سمي استفاده و شماري از تظاهرکنندگان را نيز بازداشت کردند. 

«جسم و جان ما فداي شهدا» از جمله شعارهاي تظاهرکنندگان بود. ملاک الانصاري گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره به تظاهرات بحريني ها از مناطق مختلف به سمت مجتمع درماني سلمانيه محل نگهداري جسد الجزيري اشاره کرد و افزود: منامه پايتخت بحرين شاهد تشکيل زنجيره انساني با حضور زنان و مردان بود و اهالي منطقه البلاد القديم نيز با برپايي تظاهراتي با حضور شخصيت هاي سياسي و حقوقي رژيم حاکم بر بحرين را محکوم کردند و خواستار کناره گيري پادشاه اين کشور شدند. 

تظاهرکنندگان در شعارهاي خود بر مشروعيت نداشتن رژيم آل خليفه تاکيد کردند.النويدرات در جنوب منامه نيز شاهد تظاهرات مشابهي با عنوان «شهيد بازداشت شده» بود و شرکت کنندگان در آن خواستار تحويل جسد شهيد محمود الجزيري به خانواده اش شدند که با واکنش نيروهاي آل خليفه و محاصره منطقه و اقدامات سرکوبگرانه آنها روبرو شدند. شماري از اهالي منطقه الزنج نيز به سمت مجتمع درماني سلمانيه حرکت کردند که با اقدامات سرکوبگرانه عناصر رژيم و استفاده آنها از گازهاي سمي و اشک آور روبرو شدند. اهالي منطقه المهزه در جزيره ستره نيز در تظاهراتي شبانه توقيف جسد الجزيري را محکوم کردند. 



                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بحرین ، اعتراض ، توقیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار