تاکنون بيش از پنجاه شهروند بحريني بر اثر استنشاق گازهاي سمي که نظاميان رژيم آل خليفه عليه تظاهرکنندگان به کار مي برند جان خود را از دست داده‌اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، روزي نيست که براي شهروندان بحريني به علت رنج ناشي از اقدامات سرکوبگرانه حکومت بحرين اتفاقي نيافتد.

المنار در گزارشي اعلام کرد: ام جعفر که نابيناست يکي از شهروندان بحريني است و رنج و سختي اش را بازگو مي کند. آرزوي ام جعفر آن بود که با وجود سن بالايش، بوي آزادي را استشمام کند اما به جاي آن بوي نارنجکهاي گازهاي سمي را که نيروهاي امنيتي تقريبا به طور مداوم به خانه‌اش واقع در منطقه جمره شليک مي کنند استنشاق مي کند.

ام جعفر که بيش از 70 سال دارد و با نوه اش زندگي مي کند و از استنشاق گازهاي سمي رنج مي برد مي گويد: چه بگويم ؟ همه اش مصيبت است کاري نيست که (رژيم آل خليفه) نکرده باشند. از ساعت ده شب تا صبح بر اثر استنشاق گازهاي سمي دچار خفگي مي شديم. هر شب همين وضع را داريم . يک بار جوانها آمدند و مرا نجات دادند.

دختر ام جعفر گفت: در آن شب به لطف خداوند جوانان مادرم را نجات دادند. او فرياد زد و جوانان صدايش را شنيدند و آمدند و نجاتش دادند. همه اين  خانه‌ها همين وضع را دارند آنها ( رژيم آل خليفه) تا کجا مي خواهند ادامه دهند.

بخش پيگيري امور آزاديها و حقوق بشر در جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين اعلام کرده است بيش از پنجاه شهروند بحريني بر اثر استنشاق گازهاي سمي که نيروهاي امنيتي  در داخل محله هاي مسکوني شليک مي کنند جان خود را از دست داده اند.

هادي موسوي يکي از رهبران اين جمعيت گفت: وضعي که ام جعفر دارد يک نمونه از دهها و صدها نمونه مشابه در همه مناطق بحرين است. بيش از دو سال است که ملت بحرين از اين سلاح  (گازهاي سمي) رنج مي برند. آنها (رژيم آل خليفه) مي خواهند که اين سلاح بيش از آنکه بازدارنده باشد کشنده باشد.

شقير گفت با وجود آنکه کميته حقيقت يابي که پادشاه بحرين تعيين کرده در گزارش خود به استفاده از گازهاي سمي از سوي نيروهاي امنيتي  عليه شهروندان بي دفاع اشاره کرده است اما حکومت بحرين تا  اين لحظه هيچ اقدامي براي بررسي اين موضوع انجام نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار