با تصويب هيئت دولت و به منظور ساماندهي و مديريت واحد حمل و نقل درون شهري و برون شهري، شوراي عالي هماهنگي حمل و نقل و ايمني كشور تشكيل مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، هيئت وزيران بنا به پيشنهاد رئيس جمهور و به استناد اصول يكصد و بيست و هفتم و يكصد و سي و هشتم قانون اساسي تصويب كرد؛ به منظور اجراي ماده(1) قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت و يكپارچه سازي، ساماندهي و مديريت واحد حمل و نقل درون شهري و برون شهري و هم افزايي اقدامات و پيشگيري از فعاليتهاي موازي در وزارتخانه هاي مرتبط با حمل و نقل، با انتقال وظايف و مسئوليتهاي شوراي عالي هماهنگي ترابري كشور و كميسيون ايمني راه ها و شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور، شوراي عالي هماهنگي حمل و نقل و ايمني كشور تشكيل مي شود.

بر اين اساس، شوراي ياده شده متشكل از رئيس جمهور(رئيس) و وزيران راه و شهرسازي، كشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، رئيس جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و فرمانده راهور نيروي انتظامي، رئيس شوراي عالي استانها و پنج نفر از متخصصان و صاحبنظران كشور در امر حمل و نقل و ايمني به انتخاب رئيس جمهور است.

دبيرخانه شوراي عالي در نهاد رياست جمهوري تشكيل مي شود و دبير آن با حكم رئيس جمهور منصوب مي شود. وظايف و اختيارت هيئت وزيران نيز در اين زمينه به شوراي عالي حمل و نقل و ايمني كشور تفويض مي شود.

بر اساس اين مصوبه، تصميمات و مصوبات اكثريت اعضا يا وزيران عضو شوراي عالي (حسب مورد) در حكم تصميمات رئيس جمهور و هيئت وزيران بوده و با رعايت ماده(19) آيين نامه داخلي هيئت دولت قابل صدور است.

همچنين شوراي هماهنگي حمل و نقل و ايمني استان به رياست استاندار و با حضور مديران كل وزارتخانه ها و سازمان هاي عضو شوراي عالي مستقر در استان و فرمانده انتظامي استان تشكيل مي شود.

بر اين اساس، وظايف و اختيارات شوراي هماهنگي حمل و نقل و ايمني استان و دبيرخانه آن بر اساس دستورالعملي است كه به تصويب شوراي عالي مي رسد.

اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي؛ معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.
برچسب ها: شورا ، حمل و نقل ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار