فرمانده انتظامی ناجا گفت: با تلاش مرزداران و دریابانان دیگر هیچ کجای مرز جولانگاهی برای اشرار و استقرار نیروهایشان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سردار احمدی مقدم صبح امروز در سالن فجر در همایش معاونین و فرماندهان و روسای عقیدتی و سیاسی و حفاظت اطلاعات مرزبانی گفت: در این سال ها با کنترل دقیق مرزها و فعالیت شبانه روزی مرزبانان شاهد از بین رفتن گروهک های تروریستی که تا یک دهه گذشته به تهران می رسیدند و در رشته کوههای البرز پایگاه ثابت داشتند بوده ایم که نمونه بارز آن مناطق کاشمر و تربت حیدریه است که در دهه گذشته به طور واضح به جنگ با آنان می پرداختیم.

فرمانده انتظامی کشور اظهار داشت: 8 سال پیش نمایندگان سیستان و بلوچستان به علت نبود امنیت آزارده خاطر بوده و خواستار افزایش امنیت شدند که با تلاش و تدابیر خواص امروزه شاهد امنیت کامل در مرزهای کشور هستیم به طوری که حتی در مناطق جغرافیایی مانند آذربایجان غربی که دارای قله های 3800 متری است و استقرار نیروهای پژاک در آنجا وجود داشت در حال حاضر طی چندین سال منهدم و نابود شدند.

سردار احمدی مقدم افزود: ما در مرزها از ابتدا کوشیده ایم تا حاکمیت را برای کشور نمایان سازیم و به جرات می توان گفت که در حال حاضر ما در نقاط صفر مرزی حاکمیت داریم و امنیت را در تمامی مناطق کشور به خصوص نقاط مرزنشین بالا برده ایم به طوری که می توان به راحتی در تمام نقاط کشور سرمایه گذاری کرد و ورود گردشگران را که در دهه گذشته گروگان گرفته می شدند را تضمین کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بین تهران و سیستان و بلوچستان از لحاظ امنیت و فضای سرمایه گذاری هیچ تفاوتی وجود ندارد.

وی ابراز داشت: تمامی قاچاقچیان که در سطح مرز فعالیت می کنند از جمله افراد اجیر شده هستند و افراد اصلی و سرمایه گذاران بنیادی در تهران لانه کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: اگر چه سخت گیری ها در مرز برای مرزنشینان تلخ است ولی برای آنان در آینده نه چندان دور آبادانی و کسب و کار را به همراه خواهد داشت.

سردار احمدی مقدم افزود: هنوز با فعالیت های گسترده دهها کیلومتر از مرز سراوان در خصوص انسداد باقی ماندند که با اعتبارات لازم و پرداخت هزینه به مرزبانی به طور حتم با روند سریع انسداد آن منطقه همراه خواهیم بود و همچنین ما در همان مناطق سراوان توانسته ایم کشفیاتی را رقم بزنیم که در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

وی تاکید کرد: روزانه بیش از 7 یا 8 میلیارد تومان سوخت به صورت قاچاق توسط قاچاقچیان حمل می شود که اگر یک هفته از خسارت ناشی از سوخت قاچاق را به نیروی انتظامی بدهند به طور حتم تمامی نقاط به جای مانده از انسداد مرزی را پوشش و نیروها را در آن منطقه مستقر خواهد کرد.

فرمانده انتظامی ناجا اذعان داشت: دشمن با تحریم ها و دیگر سیاست های خود قصد اغتشاشات و نا امنی را در ایران داشت و چنانچه با آگاهی مردم و تلاش مسئولان این امر در بلند مدت به سود کشور ایران شده است.

سردار احمدی مقدم درباره جرم در ایران گفت: اگر چه دو تا سه ماه به دلیل جابه جایی نظام اقتصادی افزایش جرم های خرد را در کشور شاهد بودیم ولی به طور کامل تمامی جرم ها کاهش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

وی درباره اینکه بعضی از مردم دلیل ارتکاب جرم را بیکاری می دانند گفت: با توجه به آمار بدست آمده تحصن و اعتصاب از بیکاری 38 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و همچنین ورشکستگی کارخانه های بزرگ درصد کمی را به خود اختصاص می دهند که این نشانگر مقابله مسئولان با بیکاری است.

سردار احمدی مقدم در باره آگاهی و هوشیاری مردم نسبت به راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم هوشیار میهمن اسلامی با وجود اینکه از بعضی از اقدامات نادرست رنجیده خاطر بودند ولی باز هم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن عرصه را بر دشمنان تنگ کرده و خود را حامیان ولایت خواندند که در این خصوص طبق آمار حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی ناجا خطاب به مسئولان اقتصادی گفت: کشورهای همسایه ایران با توجه به شواهد عینی محتاج آب و برق و گازوئیل  کشور ایران هستند و می توان به وضوح آن را مشاهده کرد چنانچه هر چه کشور ایران صادر می کند تمامی کشورها خریدار آن هستند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به بومی سازی شناورها گفت: به طور حتم سرمایه گذاری در مرزها بسیار زودبازده است چرا که هر سرمایه گذاری از همان آغاز شروع به سوددهی چند برابر تصور خواهد داشت و همچنین ما کوشیده ایم در سال 5 تا 6 هزار نفر به نیروی مرزبانی در خصوص حفظ امنیت مرزها تزریق کنیم.

سردار احمدی مقدم با حضور در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی در خصوص فرا رسیدن عید نوروز در مرزهای خود قسمت های مختلفی را برای حضور گردشگران آماده و تهیه کرده تا بتواند هموطنان کشورمان از نقاط بسیار زیبای مرزها بازدید کنند.

فرمانده انتظامی ناجا در خصوص چهارشنبه پایانی سال گفت: نیروی انتظامی هیچ وقت اجازه تجمع افراد را در پارک ها و خیابان ها بر اساس تجربه تلخ خود به موجب آزار و اذیت شهروندان شده بود را نمی دهد ولی همانند دو سال گذشته هیچ مخالفتی با جوانانی که در کنار والدین خود و با استفاده از مواد محترقه کم خطر اقدام شادی و نشاط می کنند مخالف نیست.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر طبق قانون عمل می کند گفت: میزان بودجه سال آینده نیروی انتظامی آنچه که به مجلس ابلاغ شده و نمایندگان محترم بر آن تمرکز دارند از افزایش 16 درصدی خبر می دهد./ز

برچسب ها: مرز ، حاکمیت ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار