"جان کري" وزير امور خارجه آمريکا با "بيل العربي" دبيرکل اتحاديه عرب در قاهره پايتخت مصر ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ،  اين ديدار در مقر اتحاديه عرب در شهر قاهره انجام شد.دين عبد البري يکي از ساکنان شهر قاهره درباره ديدار کري از مصر گفت: جان کري در سفر خود به مصر طرحي سياسي را دنبال مي کند. او تنها براي ديدار با مقامات مصر به اينجا نيامده است. او به اينجا آمده و تلاش مي کند تا نوعي توافق را بين رئيس جمهور و مخالفان ايجاد کند.
ماهر نيازي ، مصاحبه شونده ديگري گفت: ديدار کري از مصر و آن هم در اين زمان تلاشي براي ايجاد هماهنگي بين قدرتهاي سياسي در مصر است. او به اينجا آمده تا چراغ سبز لازم را به اخوان المسلمين براي برگزاري انتخابات پارلماني بدهد.
يوسف سيدهوم سردبير نشريه مسيحيان مصر موسوم به وطني گفت: دولت آمريکا بايد مصري ها را قانع کند و بايد شرايطي فراهم آورد که دولت مصر در سياستهاي خود بازنگري کند. دولت مصر با سياستهاي خود سبب شکاف و دو دستگي بين ملت شده است. آنها هنوز تظاهرکنندگان را مي کشند تا هرج و مرج بر کشور حاکم باشد.
وي افزود: پائيز سال گذشته بحران بين حماس و اسرائيل با دخالت مرسي از بين رفت. دولت آمريکا از اين اقدام رئيس جمهور مصر قدرداني کرد. به نظر من اين (سفر کري) در چارچوب منافع اسرائيل انجام شده و منافع اسرائيل انعکاسي از منافع استراتژيک آمريکا است.






برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، قاهره ، کری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار