مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: 31 پروژه در هفته منابع طبیعی در این استان، بهره برداری یا كلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

عطاء اله ابراهیمی افزود: تخریب منابع طبیعی و بهره برداری های بی رویه و غیر اصولی از منابع جنگلی، خسارت های جبران ناپذیری را در پی دارد كه برای جلوگیری از بروز آن، مدیریت صحیح و دقیق مراتع لازم است.

وی تاكید كرد: حفظ منابع طبیعی، وظیفه یك دستگاه و مجموعه نیست، بلكه تمام دستگاه‌ها باید دست به دست هم داده و از این نعمت خدادادی حفاظت كنند و آن را به دست نسل‌های آینده بسپارند.

ابراهیمی اظهار داشت: وابستگی بشر به منابع طبیعی، امری حیاتی است و استفاده از انرژی‌های ارزان و بدون آلاینده به جای سوخت‌های فسیلی ضرورتی اساسی است كه باید نسبت به آن توجه ویژه صورت پذیرد.

وی، با بیان پروژه های این استان در هفته گرامی داشت منابع طبیعی،گفت: پروژه های منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، در سال 1391 در شهرستان های شهركرد، كوهرنگ، لردگان، اردل، كیار، بروجن و فارسان و بن بهره برداری یا كلنگ زنی می شود.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال وبختیاری، عملیات بند خاكی یانچشمه شهرستان شهركرد، با یك میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار و 32 هزار متر مكعب حجم عملیات، ساخت سازه های سنگی، ملاتی كنترل سیل و روسوب آبخیزداری خلیل آباد شهرستان شهركرد، با دو میلیارد و 490 میلیون ریال و 42 هزار و 100 متر مكعب حجم عملیات و عملیات سنگی ملاتی چمدر شهرستان كوهرنگ، با سه میلیارد و 141 میلیون ریال اعتبار را از پروژه های قابل بهره برداری در هفته گرامی داشت منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری عنوان كرد.

وی تصریح كرد: تولید نهال در ایستگاه چهارتخته و لردگان، رونمایی از پروژه سند تك برگی در شهرستان بروجن، با 61 میلیون ریال اعتبار، بهره برداری از پروژه كمربند حفاظتی شهرستان فارسان، با 50 میلیون ریال اعتبار و بهره بردداری از 17 طرح آبخیزداری در شهرستان های اردل، شهركرد، كوهرنگ،كیار و لردگان از دیگر طرح های قابل بهره برداری در هفته گرامی داشت منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری است.

برنامه های هفته گرامی داشت منابع طبیعی از 15 اسفندماه؛ روز درختكاری، همزمان با سراسر كشور در استان چهارمحال و بختیاری آغاز می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.