پایگاه واحد اطلاع رسانی پایان‌نامه‌های کشور با همکاری کتابخانه ملی و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی راه اندازی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد وکتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران؛ در راستای نحوه تکمیل بانک اطلاعاتی پایان نامه های کتابخانه ملی، دکتر اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و امید فاطمی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران موضوع را بررسی کردند. 
این جلسه در راستای مصوبه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر الزام وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فن آوری و بهداشت و درمان و دانشگاه آزاد برای در اختیار قرار دادن یک نسخه از اصل پایان‌نامه و سی‌دی پایان‌نامه‌های دکتری و کارشناسی ارشد به کتابخانه ملی، برگزار شد تا در نهایت یک پایگاه واحد و کامل اطلاع‌رسانی در حوزه پایان‌نامه‌ها در کشور ایجاد شود و محققان بتوانند به سهولت از آن بهره‌مند شوند. 
کتابخانه ملی دارای ۸۸ هزار پایان‌نامه است که علاوه بر آن، ۳ هزار پایان‌نامه به حوزه ایران‌شناسی اختصاص دارد و به این رقم اضافه می شود. با توجه به اینکه نیاز دانشجویان و پژوهشگران به پایان‌نامه‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است و از اول مهر تاکنون 36 هزار پایان‌نامه که میانگین آن 400 پایان‌نامه در روز بوده از کتابخانه ملی ایران امانت گرفته شده، ولی متأسفانه به دلیل آنکه همه حوزه‌های فرهنگی و یا دانشگاهی پایان‌نامه‌هایشان را در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نمی‌گذارند. 
گفتنی است؛ نحوه و زمان اجرای تفاهم‌نامه ایجاد یک پایگاه واحد طی یک جلسه مشترک میان رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و رئیس کتابخانه ملی ایران در اواخر اسفند به نتیجه نهایی خواهد رسید. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار