دنیل کریگ ایفاگر نقش "جیمز باند" یا "007" تولد 45 سالگی اش را جشن گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دنیل کریگ متولد ۲ مارس ۱۹۶۸ در شهر چستر در کشور انگلستان، بازیگر و هنرپیشه مطرح سینمای هالیوود می‌باشد.
وی ششمین شخصیت جیمز باند در مجموعه فیلم های جاسوسی جیمز باند است.
گزینش او به عنوان بازیگر ایفا کننده نقش جیمز باند با واکنش منفی طرفداران این فیلم مواجه شد ولی نقش آفرینی او در فیلم کازینو رویال موجب شد برخی منتقدان وی را بهترین جیمز باند تاریخ بدانند.
دنیل گریگ از هواداران باشگاه فوتبال لیورپول است.
وی در ماه آوریل سال ۲۰۰۸ به عنوان خوش لباس‌ترین مرد بریتانیا معرفی شد. 
کریگ در شهر «چستر» انگلیس چشم به جهان گشود. پدرش تیموتی جان راوتون کریگ، افسر پایین‌رتبه نیروی دریایی بود و وقتی در کشتی نبود و در ساحل به سر می‌برد کارهای مختلفی برای امرار معاش انجام می‌داد و مادرش «اولیویا ویلیامز کریگ» هنرتدریس می‌کرد.

در فوریه سال ۲۰۰۵ نام «دانیل کریگ» به عنوان یکی از بازیگران احتمالی نقش جیمز باند در مطبوعات چاپ شد.
شاید در آن زمان خیلی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند که او برای این نقش انتخاب شود ولی در ماه آوریل همان سال نشریات نوشتند که کریگ با قیمت ۱۵ میلیون پوند (۶۹۷/۲۹ دلار) با شرکت فیلم‌سازی EON برای بازی در این فیلم قرارداد بسته است و سرانجام در اکتبر ۲۰۰۵ این قرارداد به مراحل نهایی خود رسید و حضور کریگ در این نقش قطعی شد.
او در ژانویه سال ۲۰۰۶ نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد بریتانیا شد و در جشنواره فیلم انگلیس در فوریه ۲۰۰۷ جایزه بهترین هنرپیشه را از آن خود کرد.
کریگ برای این فیلم سختی‌های زیادی را تحمل کرد و رژیم غذایی سختی گرفت. او می‌گوید هفته‌ای یک‌بار رژیم را می‌شکستم چون احساس می‌کردم لازم است لااقل هفته‌ای یکبار از حال و هوای جیمز باند بیرون بیایم. آن‌وقت مثل خرس هر چیزی که دلم می‌خواست از انواع شربت و شیرینی گرفته تا غذاهای رنگارنگ را می‌خوردم.
تندیس دنیل کریگ در نقش جیمز باند توسط موزه مادام توسو ساخته شده و در شعبه لاس وگاس موزه مادام توسو نگهداری می‌شود.
دانیل کریگ’ بازیگر نقش جیمز باند قرار است در فیلمی بازی کند که آغازگر بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن خواهد بود. به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه سان، صحنه هایی از این فیلم هفته گذشته در کاخ باکینگهام اقامتگاه اصلی خاندان سلطنتی انگلیس فیلمبرداری شده است.
کریگ به همراه "دنی بویل"کارگردان خلاق مراسم افتتاحیه المپیک توانستند به دعوت ملکه انگلیس برای اولین بار در این کاخ فیلم بسازند.
جزییات این فیلم کوتاه که "ورود" نام دارد، هنوز منتشر نشده اما ظاهرا قرار است مأمور افسانه ای MI6 به دستور ملکه با هلیکوپتر به ورزشگاه المپیک برود و سپس با چتر در این ورزشگاه فرود بیاید تا بازی ها را افتتاح کند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار