مدیرکل آموزش‌ های بعثه مقام معظم رهبری گفت:ارتقای علمی روحانیون حج و زیارت در اولویت است

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حجت الاسلام ˈحمید احمدیˈ در همایش روحانیون عتبات عالیات منطقه خراسان افزود: کار گروهی به منظور پالایش مباحث علمی و فرهنگی برای ارتقای علمی روحانیون کاروان های حج و زیارت و ارائه آموزش های لازم به آنان در بعثه تشکیل شده است.

او گفت: تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته ارتباطات با گرایش حج و زیارت برای روحانیون در دانشگاه ها به صورت مجازی برنامه ریزی شده که از سال آینده به مرحله اجرا در می آید.

وی بیان کرد: ارایه مجازی واحدهای درسی شامل مکتب شناسی، تاریخ و سیره، شناخت عراق و مباحث مرتبط با سفر عتبات عالیات شامل قرائت و مداحی ادعیه و زیارت که زائران از روحانی توقع دارند آنها را بخواند در دستور کار بعثه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.





او اظهار داشت: بخشی از این بسته های آموزشی جنبه مهارتی دارند که در مراکز آموزشی علمی – کاربردی برای روحانیون ارائه خواهد شد.

وی گفت: بسته های آموزشی ویژه اماکن مذهبی، تاریخ وضعیت جغرافیایی و سیاسی عراق، سیره تاریخ امامان و مسایل مربوط به امنیت سفر نیز برای زائران عتبات عالیات تهیه شده است.

او اضافه کرد: بخشی از آموزش های ویژه زائران عتبات عالیات در قالب تالار گفتگو برای پرسش و پاسخ روحانی و زائر در حوزه آداب و احکام سفر تعریف شده است.

مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری گفت: براساس دیدگاه صریح امام خمینی (ره) اماکن مذهبی بخشی از هویت دینی ما بوده و حفظ و انتقال درست آنها برعهده علماست و براساس تاکید ایشان در بخش حج و زیارت باید مردم با تاریخ و فرهنگ گذشته اماکن زیارتی آشنا شوند.

احمدی افزود: بر این اساس راویانی از بین روحانیون انتخاب شده اند تا در فضایی که در کربلا ایجاد شده به روایت گری اماکن مذهبی با رویکرد انتقال پیام دینی بپردازند.

وی بیان کرد: بزودی این طرح در نجف اشرف و کاظمین عراق نیز به مرحله اجرا درمی آید.


برچسب ها: بعثه ، مقام ، معظم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.