نظامی آمریکایی که اسناد محرمانه نظامی این کشور را فاش کرده است، به برخی اتهامات خود اعتراف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، برادلی منینگ سرباز آمریکایی که به افشای اطلاعات محرمانه نظامی به سایت ویکیلیکس متهم است، به اتهام خود در این خصوص اعتراف کرد. اما وی این اقدام خود را به عنوان تلاشی برای روشن کردن جنبه های زشت سیاست های آمریکا توجیه و از آن دفاع کرد. او در عین حال اتهام سنگین تر کمک به دشمن را کاملا رد کرد و گفت بعید می داند این افشاگری منافع آمریکا را به خطر انداخته باشد.
منینگ به کار خود اعتراف کرد اما از آن عذرخواهی نکرد. وی در جلسه دادگاه خود گفت مردم آمریکا حق دارند هزینه واقعی جنگ را بدانند. وی به ده اتهام از بیست اتهامی که به او وارد شده است، اعتراف کرد. وی گفت این اسناد را منتشر کرد به این امید که بحثهای عمومی درباره آنها شکل گیرد و بهبود اوضاع آمریکا کمک کند. وی همچنین گفت ابتدا تلاش کرد با رسانه های سنتی آمریکا چون واشنگتن پست و نیویورک تایمز دسترسی یابد و این اسناد را در اختیار آنها قرار دهد. اما نهایتا این کار را با همکاری سایت ویکیلیکس انجام داد و در این افشاگری به هیچ وجه تحت فشار هیچ فرد یا ارگانی نبود.
اعتراف منینگ به این اتهامات حدود هزار روز پس از بازداشت او صورت گرفته است. منینگ در سال دو هزار و ده بازداشت شد و از آن زمان به مدت ده ماه در حبس انفرادی بوده است. اکنون احتمال دارد او با مجازات بیست سال زندان مواجه باشد.



برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار