سينما در هفته اي كه گذشت با اتفاقاتي چون معرفي فيلم هاي سياسي آكادمي اسكار وفيلم هاي نوروزي سينماي ايران همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، سينما در هفته اي كه گذشته با اعلام اسامي فيلم هاي نوروزي آغاز شد كه فيلم هاي "رسوايي"، "قاعده تصادف"، "حوض نقاشي"، "رژيم طلايي" و "تهران 1500" براي اكران نوروزي در نظر گرفته شدند.

اما با انتخاب اين فيلم ها برخي كارگردانان نيز همچون پوران درخشنده نسبت به تركيب انتخابي معترض بودند و برخي ديگر نيز با عقب نشيني خود را درگير اكران نوروزي نكردند باوجود اينكه 4 فيلم انتخابي پروانه نمايش گرفت اما هنوز پروانه نمايش فيلم "رسوايي" صادر نشده است و عوامل آن منظر صدور پروانه اكران هستند.

همچنين اختتاميه جشنواره فيلم پروين اعتصامي جمعه در ايوان شمس با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد كه هنرمنداني چون داوود رشيدي، مرتضي احمدي، علي معلم و ديرگ هنرمندان سينما و تلويزيون حضور داشتند.

در اين هفته جايزه سياسي اسكار نيز معرفي شد كه فيلم "آرگو" در چند بخش توانست جوايز متعددي را كسب كند كه اين انتخاب به نظر براي برخي از فيلم سازان ايراني سياسي قلمداد شد كه همواره در انتخاب داوران اسكار اهداف سياسي مدنظر است.

سید محمد حسینی درباره اهدای جایزه اسکار از سوی این آکادمی به فیلم «آرگو» گفت: در این فیلم حوادثی بیان می‌شود که مطابق با واقع نیست و یک چهره نامناسبی از مردم ایران در آن ارائه می‌شود که حتی برخی از سیاست مدارانشان اعتراف کردند که این موضوع با واقعیت مطابقت ندارد.

اتفاق ديگر اين هفته در خصوص لغو مجوز يك دفتر پخش بود كه در ابتدا كانون پخش كنندگان اين مجوز را باطل كرد و در ادامه سازمان سينمايي با انتشار نامه اي اعلام كرد کانون پخش کنندگان صلاحیتی برای لغو مجوز دفاتر پخش فیلم ندارد.

گزارش از فائزه آقابابايي


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار