هفته‌ي سينماي ايران با معرفي جانشين عليرضا سجادپور و پايان اختلافات سينما آزادي به اتمام رسيد.

به گزارش خبرنگار حوزه باشگاه خبرنگاران، آنچه در سينماي هفته پيش اهالي سينما را شوك زده كرد بركناري و يا استعفاي عليرضا سجادپور از سمت معاون فعاليت هاي سينمايي بود و اما اين هفته معرفي جانشين او حاشيه ساز شد و مهدي عظيمي ميرآبادي به عنوان معاون شمقدري انتخاب شد و همچنين جليل عرفان منش نيز با حفظ سمت خود وظايف مهدي عظيمي را نيز به عهده گرفت.
با توجه به بحران هاي به وجود آمده در سينما و شرايط بد اكران علي مصفا از اكران فيلم "پله آخر" انصراف داد و "من و زيبا" به كارگرداني فريدون حسن پور جايگزين آن شد. همچنين فيلم هاي "گيرنده" و "پذيرايي ساده" نيز اين هفته به روي پرده رفت.
بعد از كش و قوس هاي بسيار سرانجام شوراي صنفي نمايش با صدور حواله فيلم "من و زيبا" به سينما آزادي موافقت كرد اما وزارت ارشاد دستور حواله اكران آن را در روز پنج شنبه نداده است.
نگراني براي سينما اعضاي كانون كارگردانان را نيز وادار به تشكيل جلسه كرد و براي جلوگيري از تعطيلي سينما خواستار تعامل كانون كارگردانان با شوراي عالي تهيه كنندگان و انجمن سينماداران شد.
جشنواره فيلم مردمي عمار نيز در ابتداي اين هفته اختتاميه خود را برگزار كرد و چهره هايي چون عليرضا سجادپور، نادر طالب زاده، ابوالقاسم طالبي، سردار قاسمي و سردار نقدي حضور داشتند.
از اتفاقات جشنواره فيلم فجر نيز كه 27 روز ديگر به آغاز آن باقي مانده است مي توان به رقابت 371 اثر از 69 هنرمند در بخش اقلام تبليغي اشاره كرده كه در چهار بخش پوستر، عكس، آنونس و تيزر با هم رقابت مي كنند.
همچنين بخشي تحت عنوان ادبيات داستاني ايرانيان در بخش تجلي اراده ي ملي اضافه شده است كه داوري آن را مهرداد غفارزاده، ابراهيم مطلق، صادق كرميار، جهانگير خسروشاهي و فريبا كلهر برعهده گرفته است و هنرمندان و اهالي سينما نيز به منظور توسعه تعامل سازمان ها، وزارتخانه نهادهاي دولتي و بخش خصوصي با هم رقابت خواهند كرد./ي2
گزارش از فائزه آقابابايي.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار