عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي گفت:امريکا به خوبي به اين مهم پي برده است که استفاده از هر راهکار نظامي در برخورد با کشورمان يعني ورود به باتلاقي که او را به شکستي سهمگين در طول تاريخ سوق خواهد داد.

نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پيشنهاد مذاکره با ايران از سوي آمريکا، گفت: برقراري رابطه با جمهوري اسلامي ايران براي هر کشوري حائز اهميت بوده و چنانچه کشوري بتواند به اين مهم دست يابد مي‌تواند از امتياز ويژه‌اي برخوردار شود.
 
وي ادامه داد: بنابراين هر رئيس‌جمهوري در آمريکا که بتواند به برقراري روابط اين کشور با جمهوري اسلامي ايران اقدام کند مي‌تواند به تثبيت موقعيت خود و حزبش کمک کرده و به عنوان يک قدرت برتر در منطقه از اين موقعيت بهره برد.

شفيعي تصريح کرد: اين مهم براي تمامي احزاب و جناح‌هاي آمريکايي اعم از دموکرات و جمهوري‌خواه حائز اهميت بوده که موجب ترغيب هر چه بيشتر آنها براي مطرح کردن پيشنهاد مذاکره مي‌شود.

وي با اشاره به اعمال تحريم‌هاي يک‌جانبه غرب عليه ايران، اظهار داشت: آمريکا همواره با همه ابزارها به دنبال اعمال فشار هر چه بيشتر به کشورمان و تسليم کردن ايران در برابر خواسته‌هاي نابه‌حق خود برآمده که هيچگاه در اين مسير موفق نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي افزود: امريکا به خوبي به اين مهم پي برده است که استفاده از هر راهکار نظامي در برخورد با کشورمان يعني ورود به باتلاقي که او را به شکستي سهمگين در طول تاريخ سوق خواهد داد.

وي پيشنهاد مذاکره به ايران از سوي آمريکا را يک گزينه اجتناب‌ناپذير براي اين کشور دانست و اظهار داشت: چنانچه آمريکا خواهان تجديد‌نظر در روابطش با ايران بوده بايد اين روابط را به سمت برقراري مناسبات و گسترش آن پيش برد.

شفيعي با تاکيد براينکه آمريکايي‌ها از وضعيت موجود خود ناراضي هستند، افزود: غرب با موضع‌گيري‌هاي غيرعقلاني خود موقعيت کشورش را در حالت بن‌بست قرار داده که براي برون‌رفت از اين مسير از هيچ اقدامي فروگذار نخواهد کرد.

وي  با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران همواره مدافع صلح و خواهان برقراري آن در جهان بوده و تنها از مسير مذاکره با کشورهاي منطقه به حل مشکلاتش پرداخته است، تصريح کرد: تنها مسيري که به حل مسائل ميان آمريکا و ايران کمک خواهد کرد مسئله مذاکره است.

اين عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه يکي از شروط مهم و اساسي در هر مذاکره‌اي اعتمادسازي ميان طرفين مذاکره‌‌کننده است، خاطر نشان کرد: هنوز اعتماد لازم نسبت به آمريکا در ايران به‌وجود نيامده بنابراين آمريکا بايد براي جلب اين اعتماد از طريق برخي اقدامات نمادين همچون لغو تحريم‌ها، به رسميت شناختن حق هسته‌اي ايران و آزادسازي دارايي‌هاي مسدود شده کشورمان در آمريکا اقدام کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد روحی
۱۶:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
موفق باشید.
آخرین اخبار