فومن شهر مجسمه ها در تعطیلات نوروزی پذیرای میهمانان نوروزی است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان : شهرستان فومن یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران است که در غرب استان گیلان و در ۲۵ کیلومتری شهرستان رشت قرار دارد .

این شهر به علت داشتن مجسمه های معروف چهار دختران ، شکاربانان ، گوزنان ، طاووس ، آناهیتا و میرزاکوچک جنگلی به شهر مجسمه ها شهرت دارد.

اطراف این شهر زیبا را جنگلهای انبوه و باغهای وسیع چای در بر گرفته است .

شهرک تاریخی ماسوله در ارتفاعات این شهرستان قرار دارد که باعث شده هر ساله میلیون ها مسافر داخلی و خارجی از این شهر دیدن کنند .

دژ تاریخی قلعه رودخان هم از جاذبه های گردشگری این شهرستان است که گردشگران آن ضمن پیاده روی و پله نوردی در مسیر آن با ویژگی های این قلعه که در ارتفاع 700متری قراردرد آشنا می شوند.

این قلعه در سال۹۱۸تا۹۲۱هجری قمری برایسلطان حسام‌الدین امیردباج بن امیر علاءالدین اسحقتجدید بنا شده است

.آب و هوای مناسب و زمین های حاصلخیز فومن موجب شده کشاورزی رونق خاصی در این شهرستان داشته باشد . انواع برنج ، چای و توتون از محصولات عمده کشاورزی این شهرستان است.

کلوچه سنتی فومن هم واداران بسیاری دارد و بافت شال و محصولاتحصیری و تولید،صنایع دستی و بازار سنتی فومن در روزهای سه شنبه مسافران بیشماری را به سوی خود می کشاند.

اماکن زیارتیبقعه متبرکه سبزقبا ازنوادگان امام موسی بن جعفر (ع )،امام زاده میرزا از نوادگان امام موسی کاظم (ع)، بقاع پیرجلودار ، آقامیرسرای فومن واماکن تاریخی ،جنگل ها و مراتع سر سبز ،پارک تفریحی ، تالاب خطیب گوراب و کهنه گوراب ،غارنوشه واقع در چهار کیلومتری روستای سعیدآباد که آثار نقاشی زندگی انسان های اولیه در آن کشف شده است از جاذبه های گردشگری وزیارتی این شهرستان است.

فومن با اراضی دشت سرسبز ومناطق کوهستانی و کوهپایه ای، یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین منطقه ی شمالی ایران بوده ودارای قدمتی چند هزار ساله است ./ س


برچسب ها: شهر ، مجسمه ها ، فومن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.