فرهنگسرای فردوس در ادامه تورهای تهران گردی با عنوان« طهران، تهران »تور بازدید از باغ گیاه شناسی ملی ایران را برگزار می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل روابط فرهنگسرای فردوس، باغ گیاه‌شناسی ملی ایران یکی از باغ‌های گیاه‌شناسی ایران است که در نزدیکی تهران ، در منطقه چیتگر قرار دارد. این باغ زیر نظر موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشوراداره می‌شود .
 
بر همین اساس تور بازدید از این موزه روز دوشنبه 14اسفند ماه ساعت 8:30 از سوی فرهنگسرای فردوس برگزار می شود.
علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در این تور بازدید می توانند به نشانی فلکه دوم صادقیه بلوار فردوس بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن44058900 تماس بگیرند.
باغ گیاه شناسی ملی ایران در سال 1347 با مساحتی حدود 145هكتار در اراضی چیتگر واقع در حاشیه اتوبان تهران-كرج (پیکانشهر) احداث گردید. این باغ که یکی از بزرگ ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان محسوب می شود، آب و هوایی نیمه خشك برای گیاهان ایجادکرده و میزان بارندگی متوسط در آن سالیانه آن حدود 240 میلی متر است .
هدف از احداث باغ گیاه شناسی، ایجاد مجموعه ای از گیاهان بومی و غیر بومی در فضای باز یا در گلخانه ها است. باغ گیاه شناسی نقش مهمی در زمینه تحقیقات علوم گیاهی و باغبانی، آموزش عمومی و آشنا ساختن مردم با اهمیت و تنوع گیاهان و لزوم حفاظت از آنها را بر عهده دارد./ي2
برچسب ها: فرهنگسرا ، فردوس ، طهران ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار