حاکمیت خدمات بالینی راهی برای ارتقاء کیفیت است که محورهای مختلفی مانند مشارکت بیمار و جامعه، اثربخشی بالینی را شامل می شود.

سکینه پرستش نائب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران افزود: حاکمیت خدمات بالینی دیدگاهی ادغام یافته از مراقبتهای بالینی و غیر بالینی مطرح است که کیفیتی جامع را در بر می گیرد.

وی گفت: سیستم طب انگلستان مدلی هفت محور را به کار می گیرد که به عنوان مدل منتخب برای استقرار این سیستم در وزارت بهداشت- درمان و آموزشی پزشکی ایران برگزیده شده است.

وی تصریح کرد: از جمله محورهای این مدل می توان به مشارکت بیمار و جامعه، اثربخشی بالینی، مدیریت خطر، ممیزی بالینی آموزشی یادگیری، استقلال از اطلاعات، مدیریت نیروی انسانی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای اهداف حاکمیت بالینی در این راستا مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز فعالیتهای خود را در زمینه اجرایی کردن حاکمیت بالینی آغاز کردند.

وی اذعان داشت: در این میان مرکز آموزش درمانی پورسینا گامهای موثری برداشته به طوری که در جشنواره موفق به کسب لوح تقدیر از وزیر بهداشت و درمان شد و جزء 85 بیمارستان برتر کشور از نظر استقرار محورهای حاکمیت بالینی معرفی شد./ع2

برچسب ها: بالینی ، کیفیت ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار