صرافي زاده استاد دانشگاه در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بازاريابي با ديدگاه مهندسي بازار، به محاسبات وضعيت بازار قبل از ورود به آن را مورد بررسي قرار مي دهد.
وي با بيان اينکه بازاريابي معادل ويزيتوري بود افزود: اين موضوع سطح توجه به اين امر را کاهش داده بود.
صرافي زاده اظهار داشت: بازاريابي پيش از اين بيشتر از جنس عرضه کالا با ضرر در بين واحدهاي توليدي تعريف شده بود.
اين استاد دانشگاه گفت: توسعه بدون تحقيق امکان پذير نيست و تحقيق در بازار به منظور دريافت ورودهاي اطلاعاتي و تصميم گيري بهتر براي رقابت پذيري است.
وي اظهار داشت: مديريت تحقيقات و اطلاع از بازر دو موضوعي است که کمتر در واحدهاي توليدي مورد توجه قرار مي گيرد.
وي در پايان خاطر نشان کرد: بدون توجه به موارد فوق واحد توليدي از شرايط انتخاب خارج مي شود./س