عملیات حفاری 7 حلقه چاه نخست فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در موقعیت سکوی 18A به ظرفیت تولید 15 میلیون متر مکعب گاز ، تکمیل و آماده بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسن بویری مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 میدان گازی پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: بخش نخست حفاری دریایی این طرح توسعه در هفته جاری پس از انجام مراحل تست نهایی با موفقیت به اتمام رسید.

وی ظرفیت تولید گاز 7 حلقه چاه حفاری شده را حدود 15 میلیون متر مکعب در روز ( معادل 550 میلیون فوت مکعب) ذکر کرد و افزود: چارچوب برنامه زمان بندی جدید و مشخصی متناسب با شرایط جاری به منظور توسعه زودهنگام بخش دریایی این دو فاز طراحی شده که در این راستا بهره برداری زودهنگام از سایر مراحل باقیمانده بخش حفاری در یک دوره کوتاه مدت در دستور کار قرار گرفته است.

مجری طرح با اشاره به واگذاری عملیات حفاری 22 حلقه چاه تولیدی از سوی شرکت نفت و گاز پارس به شرکت ملی حفاری ایران گفت: عملیات حفاری 7 حلقه چاه دیگر این بخش از میدان در موقعیت سکوی 17A  توسط پیمانکار در حال اجرا بوده که پیش بینی می شود این تعداد نیز تا اواسط فروردین ماه سال آینده در مدار بهره برداری قرار گیرد.

بویری افزود: 8 چاه باقیمانده این بسته حفاری نیز مطابق برنامه زمان بندی اعلامی تا تیر ماه سال آینده توسط پیمانکار تکمیل و تحویل شرکت نفت و گاز پارس خواهد شد.

مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 میدان پارس جنوبی درباره بسته دوم حفاری این بخش از میدان نیز اعلام کرد: مراحل حفاری 22 حلقه چاه تولیدی این بخش توسطرکت حفاری دانا کیش در موقعیت های 17B و 18B با استقرار اولین دکل حفاری آغاز شده و از روند اجرایی مناسبی برخوردار است.

بویری افزود: مطابق با برنامه عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس، در مجموع 44 حلقه چاه تولیدی در این دو فاز حفاری و در مدار تولید گاز قرار خواهد گرفت.

طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی با ظرفیت تولید 50 میلیون متر مکعب گاز طبیعی و سایر مشتقات تجاری پالایشگاهی می باشد که مراحل توسعه دو بخش خشکی و دریایی آن توسط کنسرسیومی از شرکت های ایرانی در حال اجراست./ر
برچسب ها: حفاری ، پارس جنوبی ، چاه ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار