استاندار خراسان رضوی با اشازره به ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های فرهنگی گفت: این استان می‌تواند در گستره بین المللی و شیعی ایفای نقش کند.


به گزار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد حسین فروزانمهر در دیدار با نخبگان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر خراسان رضوی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و حساسیت آن گفت: باید متناسب با خواست مردم و بر مبنای اصول و ارزش‌های انقلاب و رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی کار کرد که این امر پویایی و رونق فرهنگ وهنر را در گستره استان در پی دارد.
وی اظهار کرد: در این میان استان به لحاظ پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها همواره سرآمد بوده و امروز وظیفه دستگاه‌های متولی امر از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی پیچیده، مهم و سنگین است و باید به گونه‌ای عمل کند که فضا برای فعالیت صحیح و ارزشی فعالان فرهنگ و هنر باز و مهیا شود.
فروزان مهر ادامه داد: حوزه فرهنگ بسیار حساس و از زیربنایی‌ترین بخش‌ها است که باید ولایی، ارزشی و متناسب با هنجارهای جامعه دیده شود.
وی بیان کرد: در عین حال بیش از هر چیز در این عرصه نیازمند انسجام و هماهنگی بخش‌های مختلف هستیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: تعدد دستگاه‌ها و در مواردی عدم شناخت صحیح فرهنگ موجب شده در برخی مباحث عملکرد صحیحی نداشته باشیم و امروز باید این بخشی نگری را کنار گذاشته و در یک فضای تعامل و هماهنگی عمل کنیم.
وی افزود: باید برنامه‌های کلی و عملیاتی در یک تقسیم کار دستگاهی مشخص شده و نقش فعالان و نخبگان عرصه هنر در این برنامه ریزی‌ها بارز باشد زیرا بدون حضور آنان در تصمیم گیری‌ها عملا ضمانت اجرا نداریم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اصلاح سبک زندگی می‌توان از هنر در جهت فرهنگ سازی در این حوزه بهره بسیار برد و باید طرح جامع در بحث هنر در بخش‌های مختلف تدوین و طراحی شده و بر مبنای آن عمل شود.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی با پتانسیل‌هایی که در حوزه نیروی انسانی و نخبگان عرصه فرهنگ و هنر دارد می‌تواند نقش ویژه در گستره بین المللی ایفا کند.
فروزانمهر ادامه داد: در تدوین نسخه‌ها و برنامه‌هایی که برای حوزه فرهنگ و هنر استان تدوین می‌شود باید شرایط استان، قومیت‌ها و فرهنگ‌های موجود در آن را در نظر گرفت و متناسب با آن برنامه ریزی کرد.
استاندار خراسان رضوی افزود: محصولات تولیدی این حوزه هم باید متناسب با سلایق مختلف موجود باشد در حالی که امروز در برقراری هماهنگی و تناسب بین تولید فرهنگی و مصرف کالاهای فرهنگی دچار مشکل هستیم.  /س
برچسب ها: نقش ، گسترده ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.