126 واحد فناور تاکنون در عرصه ژنتیک و زیست فناوری به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ عباس لطفی صاحبقدم، رئیس ستاد توسعه زیست فناوری کشور در بیست و پنجمین سال تاسیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری افزود:خوشبختانه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در زمینه های مختلف گام های مهمی در ارتقاء کشور برداشته است .

وی در ادامه تعامل با کشورهای خارجی ، تعدد دانشجویان کارشناسی ارشد  و دکتری که در سال های اول تاسیس پژوهشگاه انگشت شمار بوده اند و اکنون به بیش از 44 نفر رسیده اند را مبین ارتقاء علمی این پژوهشگاه دانست .

رئیس ستاد زیست فناوری کشور اطهار داشت: بیش از 56 ثبت اختراع داخلی که اغلب پژوهش ها به صورت صنعتی و مورد قبول صنعت است در این پژوهشگاه به انجام رسیده است .

وی در ادامه از دوره های مشترک دکتری ( ماموریت محور) با دانشگاه های سیستان و بلوچستان ، مازندران و دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد .

** ایران جزء 5 کشور کمیته راهبردی بیوتکنولوژی سازمان بین الملل

عباس لطفی صاحبقدم ریاست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در ادامه گفت: افتخار داریم اعلام کنیم در سال گذشته ایران جزء 5 کشور کمیته راهبردی بیوتکنولوژی سازمان بین المللی شناخته شده است.

وی در ادامه اذعان داشت: در بعد بین المللی و در ارزیابی وزارت علوم در سال 89 حائز رتبه اول بودیم و در ارزیابی های خارجی از بین 47 کشور اسلامی در سال 2010 رتبه اول انستیتو برتر تکنولوژی بوده ایم.

وی در پایان گفت: به همت محققان در پژوهشگاه می توان به زودی شاهد ارتقا روز افزون در میادین علمی و تعامل هر بیشتر علم و صنعت باشیم. /ح
برچسب ها: ژنتیک ، فناوری ، پژوهشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار