مربی و بازیکن باسابقه تنیس روی میز کشورمان گفت: نوشاد عالمیان اکنون به مقطعی رسیده است که دیگر با این امکانات نمی تواند پیشرفت کند.

رحمت عالمیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اعلام کرد: نوشاد عالمیان، مرد شماره یک تنیس روی میز ایران اکنون در مقطعی قرار گرفته است که دیگر نمی تواند در رده سنی امید مسابقه بدهد تمام امتیازاتش را باید از بزرگسالان بگیرد، بزرگسالان هم در سطح جهانی همه قدر هستند و به راحتی و با ابزار و امکانات ابتدایی نمی توان با آنها مقابله کرد باید فدراسیون تنیس روی میز فکری برای این موضوع بکند.
وی ادامه داد: من از فدراسیون زحماتی که برای نوشاد عالمیان و سایر بازیکنان کشیده است قدردانی و تشکر می کنم آنها آنچه را که در حد توان داشته اند برای ما انجام داده و کوتاهی نکرده اند اما ایران پتانسیل هایی دارد که اگر امکانات و ابزار لازم برایشان مهیا گردد پیشرفت می کنند و می توانند ایران را تا 10 تای اول دنیا بالا بیاورند.
عالمیان به جوانهایی مانند حمیدرضا طاهرخانی، پوریا عمرانی، امین میرالماسی و نیما عالمیان اشاره کرد و گفت: باید برای امیدهای ایران انگیزه تمرین فراهم کنید، مربی طراز اول بیاوریم تا با آنها کار کند مربیان ایران قابل تقدیرند اما تا مربی قوی نیاید بازیکنان پیشرفت نمی کنند، من هم هستم اما توانایی ام دیگر بیشتر از این نیست.
وی تصریح کرد: نوشاد و نیما بارها به من گفته اند که دیگر نمی توانند در سالن محقری که برایشان فراهم کرده ام تمرین کنند آنها نیاز دارند که امکانات داشته باشند و با حریف تمرینی قوی تمرین کنند.
بازیکن باسابقه تنیس روی میز کشورمان درباره ابزاری که نوشاد عالمیان برای پیشرفت نیاز دارد، بیان کرد: نوشاد متأسفانه در قطر خوب کار نکرد دلیلش هم این بود که در قطر قویترین ها حاضر شده بودند از آنجا که جایزه نقدی این مسابقات زیاد بود بسیاری از بهترین پینگ پنگ بازان چینی شرکت کرده بود نوشاد نیاز دارد که سطح بازی اش را بالا ببرد تا بتواند با بهترین ها مقابله کند. برای رسیدن به این هدف هم ابراز می خواهد مثل سالن تمرینی مناسب، تمرین با برنامه در کنار مربیان طراز اول جهان مانند پراوزه و ...، حریف تمرینی قدرتمند، اکنون نوشاد در مقطعی است که باید پیشرفت کند.
وی بارها ثابت کرده است که توانایی بازی دارد نوشاد در جمع 8 نفر برتر جهان دوم شده پس پتانسیلی دارد باید روی وی کار و سرمایه گذاری شود تا بالا بماند و از پس چینی های قدرتمند بربیاید.
عالمیان خاطر نشان کرد: تمریناتی که سال گذشته نوشاد در کنار تیم پتروشیمی داشت تمرینات خوب و مؤثری بود اما نمی توان آنقدر هم آن را تأثیرگذار دانست که چون اکنون از آن تمرینات محروم است پس نتوانسته مانند قبل عمل کند.
عالمیان در پاسخ به این پرسش که آیا حضور در لیگ آلمان می تواند کمکی برای مرد شماره یک تنیس روی میز ایران باشد یا خیر گفت: بله، تمرین در لیگ آلمان(بوندس لیگا) به نفع نوشاد است، وی می تواند با تمرین در آنجا پیشرفت کند و سطح بازیش را افزایش دهد و بسیار به سود وی است اما از فدراسیون هم می خواهم که با آنها تعامل کنند تا شرایط حضور نوشاد و نیما در آلمان فراهم شود.
*اردوی تیم ملی باید در آب و هوای شرجی باشد
رحمت عالمیان اظهار داشت: اردوی تیم ملی تنیس روی میز باید در آب و هوای شرجی باشد .تهران مناسب تمرین نیست زیرا سرعت توپ بسیار بالاست، شهرهای شمالی مثل رشت و... باشد.
وی افزود: نباید جوانان پینگ پنگ را به حال خود رها کر، باید به فکر آنها بود تا پیشرفت کنند.
مربی نوشاد و نیما عالمیان درباره نیما گفت: نیما در دو مسابقه اخیر رده بندی و انتخابی تیم ملی بسیار خوب عمل کرده است و نشان داده که توانایی های زیادی دارد. نیما هم از تمرین در اینجا خسته شده و بارها به من گفته است که من دیگر در پارکینگ نمی توانم تمرین کنم و نیاز به حریف تمرینی قدرتمند دارد.
عالمیان بار دیگر تأکید کرد: من از فدراسیون تنیس روی میز تشکر می کنم آنها آنچه را که از دستشان بر می آمده انجام داده اند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار