معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برپایی ۲ بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در بیرجند همزمان با نوروز ۹۲ خبر داد و گفت: این بازارچه ها در باغ اکبریه و شوکت آباد برپا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

مرتضی عربی در ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان بیرجند خواستار پوشش خبری کامل از سوی رسانه ها و صدا و سیمای مرکز استان از ویژه برنامه های نوروز 92 شد.

وی با تاکید بر اینکه مخابرات استان پیام تبریک نوروز را برای همشهریان و مسافران نوروزی استان ارسال کند، افزود: دستگاه هایی همانند هلال احمر و بیمه نیز باید با همکاری نیروی انتظامی چادر خدمات برپا کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان رفاهی شهرداری نیز باید در بحث معرفی آثار و جاذبه های شهرستان بیرجند همکاری لازم و کافی را داشته باشند، اذعان کرد: با توجه به همزمانی تعطیلات نوروز امسال با سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) دستگاه های فرهنگی باید در برنامه ریزی ها این امر را مد نظر قرار دهند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان جنوبی بر ساماندهی و مدیریت اماکن اقامتی، مساجد و امکان محل گذر مسافران شهرستان تاکید کرد و گفت: بیرجند محل گذر مسافران و زائران امام رضا(ع) بوده و باید امکانات در خور شان این مسافران ارائه شود.

عربی از برپایی 2 بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در بیرجند همزمان با تعطیلات نوروز خبر داد و خاطر نشان کرد: این بازارچه ها در باغ اکبریه و شوکت آباد برپا می شود.

وی یادآور شد: تهیه و فروش غذای سنتی و آش بیرجندی، برپایی سیاه چادر عشایری با معرفی آداب و رسوم مردم عشایر استان، برگزاری نمادین مراسم عروسی روستای چنشت، شترسواری، برگزاری غرفه لباس محلی و عکاسی و قطار سنتی شادی بااجرای برنامه عروسکی از دیگر برنامه های این نهاد در ایام نوروز است./س

برچسب ها: بازارچه ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.