مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی از راه اندازی بیش از 400 واحد در شهرستان چناران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی سلیمانی در جمع مسئولان شهرستان چناران به ظرفیت و استعداد این شهرستان در توسعه صنعت اشاره کرده و اظهارداشت: در توسعه شهرک صنعتی چناران برای 1000 هکتارو استقرار 600 واحد صنعتی برنامهریزی شده است.

وی افزود: بیش از 400 واحد با تهیه مقدمات در مرحله تجهیز، استقرار و راهاندازی هستند که با استقرار آنها، تا 2 سال آینده برای 20 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد میشود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی افزود: در یکسال گذشته از 220 صنعتگر جدید و ورودی در استان 60 واحد آن یعنی معادل 16 درصد در حوزه چناران شکل گرفته‌اند چنانکه از 60 هزار اشتغال صنعت، 9 هزار نفر در چناران است.

سلیمانی افزود: شهرستان چناران در زمینه توسعه صنعتی از پتانسیل و استعدادهای ویژهای برخوردار است بطوری که میتواند سر ریزی اشتغال و سرمایهگذاری کلان شهر مشهد را جذب کند.

وی گفت: از 110 میلیون تن محصولات تولیدی کشاورزی کشور 900 هزار تن یعنی معادل یک درصد در چناران تولید میشود و این پتانسیل خوبی برای استقرار صنعت بویژه صنایع تبدیلی کشاورزی است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای خراسانرضوی به نیاز آبی نسبتا بالای صنایع تبدیلی اشاره کرده ومشکل تامین آب را یکی از دغدغهها و مشکلات شهرک صنعتی چناران عنوان کرد و افزود: میزان آب 75 لیتر در ثانیه برای شهرک صنعتی چناران بسیار کم است که لازم است مسئولین مربوطه برای افزایش این میزان برنامهریزی و تدبیر کنند/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.