امروز سامانه مرکز مدیریت بحران سیار که شامل دو خودرو فرماندهی عملیاتی ارتباط است با حضور رئیس پلیس راهور و رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر معصمومی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی امروز در دومین کنگره فوریت های پزشکی که در سالن همایش هاي رازی برگزاری شده بود افزود: حدود 6 سالی است که در کشور مرکز هدایت عملیات بحران در وزارت بهداشت به عنوان اولین وزارت خانه راه اندازی شده که وجود یک مکمل برای این مرکز جلوگیری از قطع ارتباطات در منطقه بحران زده الزامی بود.

وی ادامه داد: از یک سال پیش با تلاش های صورت گرفته و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان 3 خودرو برای ارتباطات در بحث بحران تعبیه شده که البته تنها در بحران کاربرد ندارند بلکه در امداد نوروزی هم مورد استفاده قرار می گیرند.

معصمومی با بیان این که خودروهای فرماندهی عملیاتی ارتباط شامل یک دستگاه مینی بوس ، یک پی کاپ و یک دستگاه موتور است عنوان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته می خواهیم 9 قطب مدیریت بحران را در شهرهای مشهد، ساری، تبریز، کرمانشاه، تهران ، شیراز، اهواز، اصفهان و کرمان راه اندازی کنیم .

وی در خصوص زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط تیم اورژانس اظهار داشت: زمان رسیدن بر بالین بیمار به جز در تهران به استاندارد جهانی رسیده است.

کاهش دادن این زمان نیاز به حمایت ویژه با توجه به شرایط فعلی کشور دارد و همچنین باید بودجه آن ها تامین شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار