شما در این جلسه Corel Draw با نحوه قرار دادن متن بر روی مسیر و تنظمات آن آشنا می شوید.

به گزارش اورژانس آی تی باشگاه خبرنگاران ؛

قرار دادن متن بر روی مسیر
برای قرار دادن متن بر روی مسیر چهار راه وجود دارد که  به ترتیب توضیح می دهیم.

1-    متن هنری مورد نظر خود را تایپ کنید،سپس مسیر دلخواه را رسم کنید.(مسیر می تواند باز یا بسته باشد)توسط ابزار Pick Tool  متن و مسیر را به حالت انتخاب در آورید،سپس بر روی دستور Fit Text To Path  را  از منوی Text  کلیک کنید.




2-    مسیر مورد نظر را ترسیم کنید، سپس بر روی دستور Fit Text To Path  را  از منوی Text  کلیک کنید،در این حالت مکان نمای  تایپ متن بر روی مسیر قرار می گیرد،بعد از انتخاب سایز و قلم مورد نظر متن خود را تایپ کنید.

3-    مسیر را رسم کنید،متن هنری را تایپ کنید،متن را توسط ابزار Pick Tool  انتخاب کنید و پس از آن دستور Fit text to path  را از منوی Text  انتخاب کنید،در این حالت مکان نمای ماوس به شکل فلشی جهت نما تبدیل می شود که باید بر روی مسیر مورد نظر قرار بگیرد.


4-    بعد از ترسیم مسیر ،ابزار Text را انتخاب کنید  سپس با قرار دادن مکان نمای ماوس روی مسیر تا زمانی  که تغییر مکان نما را به شکل زیر مشاهده کردید کلیک کنیدبعد متن مورد نظر را تایپ کنید.

بعد از قرار دادن متن بر روی مسیر گزینه های مربوطه در نوار ابزار نمایش داده می شود



Text Orientation  :  این گزینه تنظیم کننده زاویه قرار گیری متن بر روی مسیر است.
Distance From Path : این گزینه تنظیم کننده فاصله بین متن و مسیر است.اعداد منفی ،متن را به داخل مسیر واعداد مثبت متن را خارج از مسیر قرار می دهند.




Offset : این گزینه تعیین کننده موقعیت قرار گیری متن نسبت به مسیر در جهت افقی می باشد.اگر می خواهید متن به حالت سه بعدی روی مسیر قرار گیرد،از قسمت Text Orientation  حالت سوم را انتخاب کنید ودر قسمت Offset  عددی با توجه به شکل وارد کنید.


Mirror Text  : این گزینه برای قرینه کردن متن مورد استفاده قرار می گیرد.اگر گزینه Mirror  Horizontally  را انتخاب کنید،متن روی مسیر در جهت افقی قرینه می شود و اگر Mirror Vertically  انتخاب باشد متن در جهت عمودی قرینه می شود./ح

برچسب ها: آموزش ، نرم افزار ، متن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نیازی
۱۳:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
باعرض سلام وخسته نباشید
من چندفایل rarfile,jarfile دارم که روسیسیتمم خونده نمیشه لطفا راهنمایی کنید چطوری تبدیلش کنم به فایلی قابل خوندن
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
تینا
۱۶:۱۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
آموزشاتون خیلی مفیده همین طور با انرژی ادامه بدید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
با سلام و درود.از اینکه زحمت میکشید و با حوصله تمامی مباحث رو بیان میکنید ممنونم. میشه آموزش نرم افزار فتوشاپ رو هم برامون بذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۰:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
با سلام و خسته نباشید
چگونه فایل باپسوندsisxرابapk تبدیل کنیم?
آخرین اخبار