هیچ یک از هنرمندان جهان نمی‌توانند به زیبایی هنرمندان ایران به شیوه نستعلیق خطاطی کنند.

جلیل رسولی، هنرمند برجسته خوشنویسی ایران و چهره ماندگار هنرهای تجسمی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره دعوت در دومین جشنواره ارسیکا ترکیه به عنوان داور بین المللی گفت: جشنواره بین المللی ارسیکا از مهمترین رویدادهای جهانی است که در ترکیه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: این جشنواره یک فراخوان جهانی برای شرکت هنرمندان خوشنویس ارائه کرده است و در زمینه خوشنویسی برگزار می شود.
این هنرمند برجسته خوشنویس ایران گفت: در دومین دوره این جشنواره جهانی هنرمندان برجسته ای از مصر، سوریه به عنوان داور حضور خواهند داشت.
وی که تنها هنرمند ایرانی دعوت شده به این جشنواره جهانی برای داوری آثار است، گفت: سطح این جشنواره جهانی بسیار بالاست و آثاری با سطح کیفی بسیار مطلوبی به این جشنواره راه پیدا می کنند.
وی درباره اهمیت آثار خوشنویسی ایران در این جشنواره و دیگر جشنواره های جهانی گفت: خط نستعلیق در جهان اسلام حرف اول را می زند در حقیقت توانایی هنرمندان ایران را در زمینه نستعلیق نمی‌توان در هنرمندان دیگر کشورها دید.
وی اظهار داشت: خط نستعلیق ایرانی را هنرمندان دیگر کشورها نمی توانند بنویسند چرا که هنرمندان ایرانی در این زمینه قوی تر و بسیار بهتر هستند.
گفتنی است جلیل رسولی در ماه جاری برای داوری آثار دومین جشنواره معتبر جهانی ارسیکا به ترکیه خواهند رفت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.