نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از احداث زائر‌سرای اردبیلی‌ها در مشهد مقدس در تلاش هستیم تا مقدمات احداث زائر‌سرا در کربلای معلی را نیز برای اردبیلی‌ها فراهم آوریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/منصور حقیقت‌پور امروز در دیدار مردمی خود با اهالی اردبیل با بیان اینکه اردبیل از لحاظ توسعه‌یافتگی بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری عقب مانده است، افزود: یکی از پیگیری‌های ما در ماه‌های اخیر مربوط به قرار گرفتن اردبیل در بین استان‌های کمتر توسعه یافته بود تا از مزایای سرمایه‌گذاری و مالیات ان استفاه کنیم.

وی گفت: برای توسعه سرعین نیز مجوز ویژه‌ای دریافت کردیم تا این شهر از تمام زیر‌ساخت‌ها بهره‌مند شده و توسعه همه جانبه داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان از اخذ موافقت اصولی برای راه‌اندازی دانشگاه مهندسی فناوری سبلان و همچنین دانشگاه جامع کشاورزی خبر داد و افزود: در روزهای گذشته شاهد کلنگ‌زنی زائر‌سرا و حسینیه اردبیلی‌ها در مشهد با رقم سرمایه‌گذاری 7 میلیارد تومان بودیم و قرار است چنین زائر‌سرایی در قم و کربلای معلی نیز با همکاری خیرین و نیکوکاران احداث شود.

وی همچنین به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: احداث بیمارستان 32 تختخوابی نیر و 64 تختخوابی نمین،‌ راه‌اندازی دانشکده داروسازی اردبیل و جذب دانشجو در این رشته، دریافت مجوز خرید یک دستگاه MRI از وزیر بهداشت و درمان گرفته شده که امیدواریم با تحقق آن حوزه بهداشت و درمان تحول پیدا کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی مرکز دیالیز ام‌البنین به همت خیرین خبر داد و عنوان کرد: 10 دستگاه آمبولانس نیز خریداری کردیم و به مراکز درمانی و امدادی تحویل داده شده است.

حقیقت‌پور در ادامه از اخذ مجوز سرمایه‌گذاری 80 میلیارد تومانی در قالب خوشه‌های صنعتی برای 40 واحد تولیدی و صنعتی خبر داد وافزود: صدور مجوز برای صادرات سیب‌زمینی به کشور سوریه انجام شده و در کنار آن 100 نفر از نیروهای فنی این استان برای احداث صحن حضرت زهرا (س) به نجف عزیمت کرده‌اند./ب

برچسب ها: اردبیل ، راه ، اندازی ، زائرسرا ، در ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.