یک کارشناس سیاست خارجی گفت: غرب برای فشار بیشتر به دولت سوریه به‌دنبال تحریم حزب‌الله است چراکه غربیان معتقدند این تحریم‌ها می‌تواند آنها را به اهدافشان برساند.

احمد دستمال‌چی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه  روز دوشنبه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تحریم علیه حزب ‌الله لبنان، گفت: حزب‌الله لبنان موضوعی چالش برانگیز برای اتحادیه اروپا بوده چرا که کشورهای عضو این اتحادیه بر سر تحریم حزب‌الله با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

وی تصریح کرد: کشوری مثل فرانسه به دلیل داشتن منافع بسیار در لبنان با اعمال تحریم بر علیه حزب‌الله مخالف است چرا که بیم از دست رفتن اعتبار خود در بین مردم لبنان را دارد.

دستمال‌چی با بیان اینکه اتحادیه اروپا بر سر تحریم حزب‌الله دچار شکاف داخلی در بین اعضا شده است، اظهار داشت: فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در اعمال تحریم بر علیه حزب‌الله لبنان بی‌تاثیر نیست چرا که اتحادیه اروپا سیاست‌های خود را با آنان نزدیک کرده و پیرو تصمیم‌های آنها به‌دنبال تامین منافع خود است.

وی در ادامه بیان داشت: تحریم‌های هماهنگ اتحادیه اروپا و آمریکا برای تضعیف جبهه مقاومت بوده لذا با این تحریم‌ها سعی در تضعیف دولت بشار اسد دارند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: غرب برای فشار بیشتر به دولت سوریه به‌دنبال تحریم حزب‌الله است چراکه غربیان معتقدند این تحریم‌ها می‌تواند آنها را به اهدافشان برساند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اتحادیه ، اروپا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار