دستمالچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

جمهوری اسلامی ایران هرگونه تجاوزی را به شکل بسیار قاطع پاسخ خواهد داد/ ایران زیر بار هیچ تهدید و زوری نمی‌رود

سفیر پیشین ایران در اردن و لبنان گفت: اگر عربستان و متحدینش، آغازگر یک ماجراجویی جدید در منطقه باشند، نمی‌توانند پایان دهنده آن هم باشند، زیرا جمهوری اسلامی ایران هر گونه تجاوزی را به شکل بسیار قاطع پاسخ خواهد داد و به طور کلی در آن جواب دادن، معادلات منطقه کاملاً به هم خواهد خورد.

جمهوری اسلامی ایران هر گونه تجاوزی را به شکل بسیار قاطع پاسخ خواهد داد/ ایران زیر بار هیچ تهدید و زوری نمی‌رود"احمد دستمالچی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری که برخی از حاکمان سفیه منطقه‌ای در حال کشاندن جنگ‌های نیابتی به مرزهای ایران هستند، اظهار داشت: ایشان به نکته بسیار مهم و اساسی اشاره فرموده‌اند و توطئه‌ی بزرگی با همکاری برخی کشورهای عرب منطقه و آمریکا علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران، در جریان است.

سفیر پیشین ایران در اردن و لبنان افزود: بعضی کشورهای عرب منطقه، به ویژه عربستان در این مدت اخیر پا را از گلیم خود فراتر گذاشته‌اند و وارد ماجراجویی‌های بسیار خطرناکی شده‌اند که کل ثبات و امنیت منطقه را در معرض تهدید قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: دخالت‌های عربستان با همراهی آمریکا و اسرائیل در سوریه، لبنان‌ و یمن موجب بی‌ثباتی کشورهای منطقه شده و می‌خواهند محور مقاومت را تحت شعاع اقدامات مخرب خود قرار دهند اما آن‌ها به خوبی می‌دانند که در تمام طرح‌هایی که تا به حال وارد شده‌اند، شکست خورده و به بن‌بست رسیده‌اند.

دستمالچی ادامه داد: آل‌سعود بعد از 50 روز بمباران مداوم علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن و کشتن زن، مرد، کودک و پیر، امروز به هیچ کدام از اهدافی که می‌خواسته نرسیده و این نشان می‌دهد که این کشور و امثال آن به بن‌بست رسیده‌اند و سعی دارند با بحران‌آفرینی خودشان را از این مهلکه خارج کنند.

سفیر پیشین ایران در اردن و لبنان بیان کرد: نکته‌ی بسیار مهم این است که ایران قدرتمند، عزیز و اسلامی تحت رهبری‌های بسیار شجاعانه و حکیمانه فرمانده معظم کل قوا تا به حال تمام نقشه‌های شوم دشمن را خنثی کرده و از این به بعد هم خواهد کرد.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، بی‌تردید اگر عربستان روزی بخواهد اقدام احمقانه‌ جدیدی را شروع کند با واکنش شدید جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.
 
دستمالچی گفت: اگر عربستان و متحدینش، آغازگر یک ماجراجویی جدید در منطقه باشند، نمی‌توانند پایان دهنده آن هم باشند، زیرا جمهوری اسلامی ایران هر گونه تجاوزی را به شکل بسیار قاطع پاسخ خواهد داد و به طور کلی در آن جواب دادن معادلات منطقه کاملاً به هم خواهد خورد.

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: به نظر می‌رسد که این ماجراجویی جدیدی که آمریکا راه انداخته برای ایجاد یک سایه رعب، وحشت و شبه تهدید در مذاکرات هسته‌ای است تا این گفت‌و‌گوها را تحت الشعاع قرار دهد و به زعم خودش با این تهدیدها جمهوری اسلامی ایران بترساند و امتیاز بگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ کدام از آن‌ها از معادلات منطقه‌ای و جمهوری اسلامی ایران خبر ندارند و بارها برایشان ثابت شده که ایران زیر بار هیچ تهدید و زوری نمی‌رود و عزتمندانه و با استقلال از شرف خود دفاع می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار