معاون پژوهشکده نانوفناوری دانشگاه شیراز، از قطب فناوری نانو دانشگاه‌های جنوب کشور شدن شیراز خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رضا پولادی در حاشیه همایش فناوری نانو در کازرون اظهار داشت: امروزه به همت دولت‌مردان و مسئولان کشور تکنولوژی نوین نانو به صورت اصولی رو به پیشرفت است.

وی افزود: شرکت‌های فناوری نانو در سراسر کشور دانشگاه‌هایی را زیر پوشش خود قرار داده‌اند و با تربیت دانشجویان توانسته‌اند به دستاوردهای چشمگیری دست یابد.

این استاد تمام‌وقت دانشکده نفت و گاز دانشگاه شیراز گفت: در حال حاضر با شکل‌گیری قطب‌های نانویی در کشور تا حد بسیاری از پراکندگی کاری در زمینه فعالیت در این فناوری کاسته شده است.

پولادی ادامه داد: در پژوهشکده نانوفناوری شیراز نزدیک به 70 استاد در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند و کارهای خوبی در زمینه تکنولوژی نانو صورت پذیرفته است.

معاون پژوهشکده نانوفناوری دانشگاه شیراز تصریح کرد: در 30 سال انقلاب با وجود مشکلات داخلی و خارجی، دانشمندان جوان کشورمان با تقویت روحیه بسیجی و عمل به دستورات دینی توانسته‌اند به پیشرفت و دستاوردهای خوبی دست یابند.

وی ساخت موشک و تسلیحات نظامی و پیشرفت در صنعت تولید برق و تکنولوژی و نیز فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه تولیدی و صنعتی و تکنولوژی را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

پولادی در بخش دیگر سخنانش، داشتن آموزش و پرورشی پویا و به روز را در گرو از بین بردن رکود حاکم بر آموزش و پرورش و پایان دادن به دغدغه معیشتی معلمان توسط مسئولان، متفکران و قانون‌نویسان کشور دانست.

این مسئول گفت: چنانچه معلمان کشور دغدغه معیشتی نداشته باشند می‌توانند با آسودگی خاطر به تربیت فرزندان این مرز و بوم بپردازند و تحول عظیمی در علم و تکنولوژی کشور ایجاد کنند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش کازرون نیز بیان داشت: این همایش در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شده تا معلمان و دانش‌آموزان به دستاوردهای جدید علم و تکنولوژی بیشتر آگاهی یابند.

مرتضی دیانتی نسب افزود: مجموعه سند تحول آموزش و پرورش یک آرمان و مدینه فاضله است بنابراین برای رسیدن به تمام اهداف آن باید تلاش فراوانی صورت گیرد./س

برچسب ها: شیراز ، نانو ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.