رئیس سازمان پزشکی قانونی حل رابطه ی مالی پزشک و بیمار و افزایش سرانه ی درمان از جمله اولویت های سازمان نظام پزشکی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ششمین دوره انتخابات نظام پزشكي با بیان اینکه باید شان و رتبه ی جامعه ی پزشکی را ارتقا بخشیم گفت: متاسفانه در سطح جامعه دیدگاه چندان مطلوبی وجود ندارد در حالی که در گذشته دیدگاه بسیار بالایی به این عرصه وجود دارد.

دکتر شجاعی با اشاره به اینکه حل رابطه ی مالی بین پزشک و بیمار و همچنین بیمه گر و دولت باید بهبود یابد تصریح کرد: سرانه ی درمان باید در این عرصه افزایش یابد و بیمه ها قوی تر عمل نمایند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: با سرانه ی درمان کنونی فشار زیادی به مردم و جامعه ی پزشکی تحمیل می شود که در این عرصه پزشکان در صورتی که بخواهند زندگی سالمی داشته باشند مجبور به تحمل برخی از هزینه ها هستند.

دکتر شجاعی یاد آور شد: اگر برنامه ریزی برای مسائل صنفی جامعه ی پزشکی توسط نخبه های پزشکی صورت پذیرد تا بتوان مشکلات این عرصه را برطرف نمود.

وی در پایان با بیان اینکه عملکرد دوره ی قبل نظام پزشکی نتوانسته مشکلات اساسی به ویژه بحث بیمه و سرانه ی درمان را برطرف نماید خاطر نشان کرد: دوره ی قبل کمتر به مسائل صنفی پزشکی پرداخته شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار