مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: درشرایط کنونی ارتباط میان صنعت و دانشگاه آن چنان که باید راضی کننده نیست باید همبستگی در این دو حوزه تقویت شود.

احمدرضا حیدرنیا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب که درشرایط کنونی ارتباط میان صنعت و دانشگاه آن چنان که باید راضی کننده نیست افزود: هم اکنون بیش از هر زمان نیازمند حضور دانشگاهیان و دانشجویان درمراکز صنعتی هستیم.

وی ادامه داد: رویکرد حوزه وزارت نفت معطوف به همکاری ویژه میان صنعت و دانشگاه است و برارتباط سازنده و سازگار میان این دو بخش تاکید فراوان دارد.

حیدرنیا از استان فارس به عنوان قطب مهم پتروشیمی کشور یاد کرد و افزود: از 76 طرح کشور در این زمینه، 42 طرح تولیدی بوده که 36 طرح در منطقه عسلویه، 17 طرح در ماهشهر و حدود 14 طرح در استان فارس و بیشتر در مناطق جنوبی آن در حال اجرا است.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: بحث آب در پتروشیمی دارای اهمیت بالایی است و تنها وعده دادن مسئولان کفایت نمی‌کند زیرا درصورت نبود آب مورد نیاز، اجرای پروژه ، هزینه زیادی به بودجه کشور تحمیل می کند و در نهایت دستیابی به اهداف تبیین شده را با مشکل مواجه می سازد بنابراین آبفای این استان باید رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

حیدرنیا با تاکید بر لزوم ایجاد کنسرسیوم علمی ادامه داد: دانشگاه باید با صنایع مختلف در ارتباط باشد و واحدهای پژوهشی وزارت و دانشگاه با تشکیل کنسرسیوم می‌توانند این امر را تحقق بخشند.

وی خاطر نشان کرد: جلوگیری از ورود تجهیزات خارجی و وجود برخی مراحل دست و پاگیر دولتی برای ضمانت های بانکی از دیگر مشکلات فراروی طرح ها های پتروشیمی در مرحله تولید است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار