دومين نمايشگاه خودكفايي كالاهاي پتروشيمي در روزهاي 6 تا 9 اسفند ماه در عسلويه برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بهرام پور حسن مدير عامل شركت كالاي پتروشيمي در نشست خبري با بيان اين مطلب گفت: عسلویه یکی از قطب های صنعتی کشور است که برگزاری نمایشگاه در جوار مجتمع های پتروشیمی می تواند امکان دسترسی آسان و سریع به مجتمع ها بعنوان مکان های نیازمند تجهیزات را فراهم کند.

نمایشگاه تخصصی شرکت کالای پتروشیمی با مشارکت شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه عسلویه و شرکت های صاحب نام سازنده تجهیزات ، در هفته اول اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه های منطقه ویژه عسلویه برگزار خواهد شد.

وي تسهیل ارتباط میان مجتمع های پتروشیمی و سازندگان تجهیزات صنعت نفت به منظور افزایش توان ساخت داخل، جمع آوری اطلاعات غیرمتمرکز ساخت داخل اقلام شرکت های پتروشیمی از طریق کمیته های خودکفایی شرکت ها و اعلام نیاز مجتمع های پتروشیمی به سازندگان داخلی را از اهداف برگزاری نمایشگاه خود کفایی و توانمندی های ساخت داخل عنوان كرد.

 پور حسن اظهار داشت: با توجه به اینکه 80 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی توسط سازندگان داخلی تامین می شود، اعمال و تشدید تحریم ها بر علیه کشور، نیازمند گسترش همگرایی میان بخش های تامین کننده می باشد و گسترش روابط بین مجتمع های پتروشیمی و سازندگان تجهیزات این بخش در شرایط تحریم، از ضروری ترین اقدامات حال حاضر صنعت می باشد.

وي خاطر نشان كرد:ا این نمایشگاه می تواند پل ارتباطی میان مجتمع ها و سازندگان داخل باشد تا بدینوسیله مباحث فنی، اطلاعاتی و توافق های نهایی از طریق مراجعه سازندگان به مجتمع ها و دریافت نیازمندی های صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی صورت گیرد.

پور حسن با بيان اينكه80 درصد تجهيزات و قطعات پتروشيمي در داخل ساخته مي شود افزود: در حال حاضر حدود 75 درصد نياز منابع پتروشيمي از منابع داخلي تامين مي شود و برگزاري چنين نمايشگاه هاي زمينه را براي توسعه اقتصادي و اشتغالزايي در كشور فراهم مي كند.

مدير عامل شركت كالاي پتروشيمي، اظهار داشت: در سال 90 ميزان اثرگذاري عدم تامين قطعات يدكي مواد شيميايي در توليد پتروشيمي 1.2درصد بود و در حال حاضر به 1.7 درصد رسيده است.


وي اضافه كرد: شركت كالاي پتروشيمي از اواخر سال 76  در حوزه توسعه صنعت پتروشيمي فعاليت مي كند و تاكنون هم با اجراي سياست هاي راهبردي توانسته مسير توسعه و پيشرفت را در پيش بگيرد.


امید است شرکت کالای پتروشیمی بتواند با این اقدام گامی موثر در جهت انجام رسالت خود در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی بردارد.

وی افزود: در نمایشگاه دی ماه، قراردادهایی در بخش تامین بخشی از روغن های عمومی و صنعتی، پمپ ها و توربین های گازی و همچنین افزودنی به برج های خنک کننده بین سازندگان تجهیزات و مجتمع های پتروشیمی منعقد شد.

مدير عامل شركت كالاي پتروشيمي در خصوص نمایشگاه عسلویه گفت: این نمایشگاه به منظور تسهیل ارتباط میان مجتمع های پتروشیمی و سازندگان تجهیزات صنعت نفت و برای ارتقای افزایش توان ساخت داخل، برگزار می شود.

پورحسن بر گسترش روابط بین مجتمع های پتروشیمی و سازندگان تجهیزات پتروشیمی در شرایط تحریم، تاکید کرد و ازدیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه را جمع آوری اطلاعات غیرمتمرکز ساخت داخل اقلام شرکت های پتروشیمی از طریق کمیته های خودکفایی شرکت ها و اعلام نیاز مجتمع های پتروشیمی به سازندگان داخلی عنوان کرد.

وی اضافه کرد:منطقه عسلویه درکنار ماهشهر یکی از قطب های پتروشیمی کشور است که برگزاری این نمایشگاه در جوار مجتمع های پتروشیمی می تواند امکان دسترسی آسان و سریع به مجتمع ها بعنوان مکان های نیازمند تجهیزات را فراهم کند.

به گفته مدیر عامل شرکت کالای پتروشیمی، در این نمایشگاه 22 شرکت سازنده و 12 شرکت پتروشیمی حضور خواهند داشت./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار