واحد سولفورزدایی مجتمع پتروشیمی نوری(برزویه) به عنوان طرح مهر ماندگار با ظرفیت تولید سالانه 904 هزار تن محصول برای تامین خوراکی پتروشیمی جم وارد مرحله تولید آزمایشی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  همگام با بهره برداری از طرح های مهر ماندگار صنعت پتروشیمی، با تلاش متخصصان و مهندسان پتروشیمی نوری، واحد سولفورزدایی برش سبک مجتمع نوری، با ظرفیت سالانه 904 هزار تن در مرحله تولید آزمایشی قرار گرفت.

واحد سولفورزدایی این مجتمع  برای شیرین سازی ترکیبات سبک (LTE) حاصله از میعانات گازی احداث شده که این محصول یکی از خوراک های ارسالی به مجتمع پتروشیمی جم است.

 بر پایه این گزارش، راه اندازی این واحد، نقش بسزایی در افزایش ظرفیت تولید هر دو مجتمع پتروشیمی نوری و پتروشیمی جم خواهد داشت.

این واحد یکی از پروژه های مهر ماندگار صنعت پتروشیمی است که هزینه با حدود 40 میلیون یورو در شرکت پتروشیمی نوری نصب و راه اندازی شده و در آستانه  افتتاح و بهره داری رسمی قرار گرفته است.

مجتمع پتروشیمی نوری (برزویه) یکی از بزرگ ترین مجتمع های تولید کننده مواد آروماتیک در جهان واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار