دستگیره در مایکروفر، شیر آب و صفحه کلید رایانه کثیف ترین ابزار در محل کار هستند اما آگاه بودن از آلودگی وسایل در محل کار، شستن مرتب دست ها، نوشیدن آب و مصرف به اندازه ویتامین ها احتمال ابتلا به آنفولانزا را در محل کار کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیکال هلت نیوز؛ نتایج یک مطالعه که به تازگی اعلام شده است نشان می دهد: 84 درصد کارمندان هنگامی که بیمار هستند در خانه استراحت نمی کنند و سرکار می روند و حدود 50 درصد آن ها به همکارانش نمی گویند که بیمار هستند.

به کارمندان توصیه می شود هر روز وسایل خود را با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنند و پس از تماس با محل های آلوده ای مانند دستگیره در یخچال در مایکروفر و دستگیره در که همه با آن ها تماس دارند، دست هایشان را بشویند.

فراموش نکنید تماس دست با چشم ها، بینی و دهان موجب انتقال میکروب های بیمار زا به بدن می شود و شستن مرتب دست ها یکی از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا در محل کار است البته به شرطی که دست ها با آب گرم و مواد شوینده دست کم برای مدت 20 تا 30 ثانیه شسته شوند.

توصیه می شود: هر کسی که بیمار شود برای جلوگیری از انتقال آلودگی به دیگران از رئیس و صاحب کارش بخواهد تا به او مرخصی بدهد تا او استراحت کند زیرا تنها راه اصلی درمان آنفولانزا و سرماخوردگی استراحت است با استراحت تیم ایمنی و دفاعی بدن تقویت می شود و از شیوع و گسترش میکروب ها جلوگیری می شود.

هنگامی که سرما می خورید هر 1 ساعت دست و صورت خود را با آب بشویید و دهان خود را مسواک بزنید زیرا با این کارها سرعت رشد و تکثیر میکروب ها کاهش می یابد و روند درمان و بهبودی سریع تر انجام می شود./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار