با اجرايي شدن طرح کاهش وسيع هزينه ها در آمريکا صدها هزار تن از کارکنان پنتاگون به اجبار به مرخصي بدون حقوق فرستاده خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ،  به نوشته شماره امروز روزنامه فايننشال تايمز در اينترنت: در صورت اجرايي شدن برنامه کاهش  هزينه هاي پنتاگون در اول مارس،  اکثريت وسيعي از کارکنان غيرنظامي وزارت دفاع آمريکا  به طور موقت به مرخصي بدون حقوق فرستاده خواهند شد. در آن صورت حدود هشتصد هزار تن از کارکنان پنتاگون براي يک روز در هفته به مدت بيش از پنج ماه دستمزدي دريافت نخواهند کرد.
لئون پانتا وزير دفاع آمريکا روز چهارشنبه در نامه اي به همه کارکنان وزارت دفاع اين کشور هشدار داد،‌ درصورت اجرايي شدن طرح کاهش يک تريليون و دويست ميليارد دلاري بودجه  طي يک دهه که به موجب آن ضربه اي جدي به هزينه هاي پنتاگون وارد خواهد شد،‌ آمادگي کلي نيروهاي آمريکا به طور جدي تضعيف خواهد شد.
پنتاگون در ضمن درباره سرنوشت کارکنان وزارتخانه تحت امر خود و خانواده هايشان عميقا ابراز نگراني کرد.
پرسنل نظامي پنتاگون از طرح کاهش هزينه ها مستثني هستند اما کارکنان غيرنظامي مشمول اين طرح قرار خواهند گرفت و از ماه آوريل به مدت بيست و دو هفته مجبور خواهند بود هفته اي يک روز به مرخصي بدون حقوق بروند. پانتا گفت سي روز قبل از اجراي اين طرح به کارمندان اطلاع داده مي شود.
 کاهش يک تريليون و دويست ميليارد دلاري هزينه ها قرار است به طور يکسان بين هزينه هاي دفاعي و غيردفاعي تقسيم شود. با احتساب کاهش ها هزينه در ديگر آژانس هاي دولتي آمريکا تعداد کل کارکنان فدرال که مشمول مرخصي بدون حقوق قرار مي گيرند، از يک ميليون نفر تجاوز خواهد کرد.
اين طرح در اوت 2011 با اين هدف تنظيم شد که کنگره در مواجهه با يک سناريوي تهديد آميز که هم براي کاخ سفيد و هم کنگره بسيار مشکل ساز است، به توافقي در خصوص بودجه رضايت دهد.
پانتا در زماني اين نامه را منتشر کرد که دموکراتها و جمهوري خواهان همچنان يکديگر را به علت بن بست موجود بر سر بودجه که با اعمال طرح کاهش خودبه خودي هزينه ها  انجاميد،‌ سرزنش مي کنند و اميد چنداني به حصول توافق در آخرين لحظه براي لغو يا به تعويق انداختن کاهش هر چه بيشتر هزينه ها وجود ندارد.
فعلا انتظار مي رود طرح کاهش هزينه ها حداقل براي مدت کوتاهي به اجرا درآيد اما به گفته اقتصاددانان، اگر اين طرح به طور کامل براي بقيه سال اجرايي شود، ممکن است بين سه دهم و شش دهم درصد به توليد ناخالص داخلي آمريکا در سال 2013 لطمه بزند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار