تفاهم نامه همکاری به منظور استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های علمی ، پژوهشی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اداره کل تربیت بدنی با ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي ، در این مراسم که صبح امروز با حضورعلیرضا اسدی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد و سردار باران چشمه رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، تفاهم نامه ای در خصوص همکاری متقابل طرفین به امضا رسید.

اسدی با اشاره به ظرفیت های خاصی که در حوزه ورزش در دانشگاه آزاد وجود دارد ، هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ارتقای سطح تربیت بدنی در حوزه ارتش و نیروهای مسلح دانست.

وی افزود: دانشگاه آزاد در حوزه علوم ورزشی توانمند است و در حوزه قهرمانی نیز از تیم های شایسته ای بهره مند است و طبق این تفاهم نامه ورزشکاران قهرمان در نیروهای مسلح می توانند مطابق  آیین نامه و مقررات دانشجوی دانشگاه آزاد شوند.

اسدی خاطر نشان کرد: باید به ورزش به عنوان یک رکن اصلی توجه کافی و لازم شود و به آن به صورت علمی نگاه کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه مذکور از اماکن ورزشی نیروهای مسلح برای دانشجویان دانشگاه آزاد استفاده کنیم و با بهره گیری از پژوهشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد، در جهت برگزاری کارگاه ها و تبادل اطلاعات در زمینه های علمی و پژوهشی گام برداریم.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: ارتقای کیفیت و افزایش سطح علمی نیروهای ستاد مسلح در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

باران چشمه نیز با اشاره به ظرفیت های عظیمی که در دانشگاه آزاد وجود دارد ، گفت: تعداد زیادی از ورزشکاران تیم ملی و لیگ های برتر در دانشگاه آزاد فعالیت می کنند و سربازان در رشته های ورزشی مختلف می توانند از این پتانسیل ها استفاده کنند.

وی به رشد کمی و کیفی دانشگاه آزاد در بخش ورزش قهرمانی اشاره کرد و افزود:امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه از از توانمندی سربازان در ورزش حرفه ای استفاده شود.

رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: دانشگاه آزاد دارای ظرفیت های زیادی در حوزه علوم ورزشی است و امیدواریم بتوانیم از نظر علمی سطح مدیران و کارشناسان تربیت بدنی ستاد را ارتقا دهیم به طوری که طبق آیین نامه در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند.

وی گفت: استفاده از اماکن ورزشی ، تسهیلات و تاسیسات  تربیت بدنی طرفین از دیگر موارد این تفاهم نامه است.

باران چشمه ، برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی مورد نیاز کارکنان و مسوولان تربیت بدنی نیروهای مسلح، همکاری در پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک را از دیگر موارد مورد توافق در این تفاهم نامه ذکر کرد./ز2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار