كل نمايشگاه هاي كتاب استاني كه بعد از انقلاب اسلامي در كشور برگزار شده 231 نمايشگاه بوده كه از اين تعداد 131 نمايشگاه در زمان دولت نهم و دهم برگزار شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ علی اسماعیلی درمراسم افتتاحیه دویست و سی و یکمین نمایشگاه استانی کتاب دریزد سخن مي گفت؛ افزود:در سطح منطقه رتبه اول تولید کتاب را به خود اختصاص داده ایم؛و سالانه  69هزارعنوان کتاب در کشور تولید و منتشرمی شود که طی 10ماه اخیر امسال 49هزارعنوان کتاب چاپ و منتشر شده است.
وی با بیان اینکه سرانه مطاله در کشوربیش از 17دقیقه است ودر حال حاضر2800کتابخانه درسطح کشور فعالیت مي كند ادامه داد:طی فعالیت دولت نهم و دهم 1800کتابخانه ساخته شده است که از این تعداد800کتابخانه به صورت مشارکتی بوده است.
اسماعیلی درادامه با اشاره به اینکه بیشترین آثارتولید کتاب در کشوربه حوزه دین اختصاص دارد،گفت:حوزه کودک و نوجوان رتبه دوم را در این خصوص به خود اختصاص داده است.
وی از کاهش 16درصدی آثار ترجمه در کشور خبردادواظهارداشت:درحوزه کودک با افزایش 10درصدی در تولید کتاب مواجه بودیم.
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاددر ادامه با اشاره به راه اندازی بنیاد ادبیات داستانی،گفت:این بنیاد،پاتوقی مناسب برای نویسندگان متعهد و انقلابی کشور است که می توانند ازظرفیت و پتانسیل های آن بهره گیرند.واین بنیاد طی برنامه ریزی صورت گرفته ،جشنواره های متنوع فرهنگی نظیر؛جشنواره نوقلمان را برگزار خواهد نمود.
اسماعیلی گفت:231نمایشگاه بزرگ کتاب استانی  بعد از انقلاب اسلامی در سطح کشور برگزارشده است که از این تعداد131نمایشگاه در زمان دولت نهم و دهم بوده است.
وی به سهمیه و رتبه نشر استان یزد اشاره کرد و افزود:یزد دراین خصوص رتبه شانزدهم را برعهده دارد و طی 10ماهه اول سالجاری 110عنوان کتاب در یزد تولید و منتشر شده است.
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همچنین به راه اندازی 31 ایستگاه مطالعه اشاره کرد و گفت:این ایستگاهها برای افزایش سرانه مطالعه وآسان دراختیار قرارگرفتن کتاب راه اندازی شد.
اسماعیلی در ادامه ازاستاندار یزد و مدیران اجرایی دیگر استانها خواست براي احداث  و راه اندازی فروشگاه زنجیره ای کتاب كه یکی از آرزوهای دیرینه مقام معظم است تلاش كنند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار